c[`]laburk Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hmm! Noen som vet om jeg bare kan bytte ut CPU blokken med en som passer 939 sån helt uten videre? (new på vannkjøling, men dette settet var for søtt) takk Lenke til kommentar
American Eagle Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 tror ikke det, kommer ann på koblingene Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 noen som har Lian Li PC65BUSB og vannkjøling ? vil vite om det er god plass til det der.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 laburk' date='03/12/2004 : 23:55'] Hmm! Noen som vet om jeg bare kan bytte ut CPU blokken med en som passer 939 sån helt uten videre? (new på vannkjøling, men dette settet var for søtt) takk Det er ikke et problem, bare husk å sjekke str, på niplene på den nye blokka sli at de passer til slangene dine. Francis Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Nå har jeg fått mitt Big water sett. ;) Alt er ferdig montert å Fungerer. Men jeg må si jeg er litt skuffet. For det var ikke så bra kjøling egentlig .. Ligger på runt 39-41 på idiel. Load vet jeg ikke ennå. Men det Ganske stilig da. Det må liksom være kalt på romme mit for at det skal funke sjikkelig bra Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Nå har jeg fått mitt Big water sett. ;) Alt er ferdig montert å Fungerer. Men jeg må si jeg er litt skuffet. For det var ikke så bra kjøling egentlig .. Ligger på runt 39-41 på idiel. Load vet jeg ikke ennå. Men det Ganske stilig da. Det må liksom være kalt på romme mit for at det skal funke sjikkelig bra Er jo ikke så aller verst det der da, men idle-temps har lite å si. Finn ut load, så blir det interessant Lett å montere? Hvordan er støynivået? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hm.. selvfølgelig har rom-temp alt og si det har det jo med luftkjøling og, men tror du hadde fått bedre temp med en større radiator... men det koster jo også litt mer Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Noe jeg merka når jeg dreiv og skifta litt fra vann til luft og omvendt, var at tempen som leses av på hk påvirkes MYE av luftsirkulasjonen rundt socket'en. Med luft lå jeg på sånn ca 55 grader med en volcano 11 (en xp cpu på 2400MHz, 1,9V), mens med vannkjøling viste det en del mer, men det merkelige var at jeg fikk klokket nesten 100MHz mer. Så monterte jeg ei 80mm vifte til å blåse rett over kjøleblokka for å kjøle ned mosfet'ene, og vipps så sank cpu-tempen med nesten 15 grader! De temperaturene varierer stort sett så mye fra kort til kort at det er lite vits å sammenligne temperaturer fra kort til kort, og etter min mening er det ikke noen god indikasjon på å sammenligne temperaturforskjeller fra luft til vannkjøling heller... Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har en fifte som blåser mut transistorene ved sokketen. Eneste broblemet ved montering var at jeg måtte file ned den kanten på sokketen min. Har sokket A For jeg skulle bruke de hulla i hk for å feste kjøleblokka. men når jeg fikk slipet det ned. (Veldig forsiktig) Så gikk det fint. Nå så står radiatoren oppe på kabinettet for jeg gadd ikke å begyne å borre i kabinette. Hadde ikke tid til det På det laveste så er vifta sinsykt stillegående. Å det kjøler fortsat bra. På fult så bråker det noe mere. men ikke så mye. nå har jo jeg radiator og vifte oppe på kabinette da så blir vel litt mer støy av den grunn. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har en fifte som blåser mut transistorene ved sokketen. Eneste broblemet ved montering var at jeg måtte file ned den kanten på sokketen min. Har sokket A For jeg skulle bruke de hulla i hk for å feste kjøleblokka. men når jeg fikk slipet det ned. (Veldig forsiktig) Så gikk det fint. Nå så står radiatoren oppe på kabinettet for jeg gadd ikke å begyne å borre i kabinette. Hadde ikke tid til det På det laveste så er vifta sinsykt stillegående. Å det kjøler fortsat bra. På fult så bråker det noe mere. men ikke så mye. nå har jo jeg radiator og vifte oppe på kabinette da så blir vel litt mer støy av den grunn. hm... har du gpu blokka og eller har du kund et orginale kittet... bilder Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har en fifte som blåser mut transistorene ved sokketen. Eneste broblemet ved montering var at jeg måtte file ned den kanten på sokketen min. Har sokket A For jeg skulle bruke de hulla i hk for å feste kjøleblokka. men når jeg fikk slipet det ned. (Veldig forsiktig) Så gikk det fint. Nå så står radiatoren oppe på kabinettet for jeg gadd ikke å begyne å borre i kabinette. Hadde ikke tid til det På det laveste så er vifta sinsykt stillegående. Å det kjøler fortsat bra. På fult så bråker det noe mere. men ikke så mye. nå har jo jeg radiator og vifte oppe på kabinette da så blir vel litt mer støy av den grunn. hm... har du gpu blokka og eller har du kund et orginale kittet... bilder Har bare orginal kittet. Har bare tatt bilder med mobilen se å så får jeg ikke lastet de inn på siden her. det går ikke. for dårlig kvalitet eller no. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 det som irriterer meg max med dette settet, er at det bråker mer en den gamle kjøleren min.. (Zalman CNPS7000B-Cu på laveste hastighet) pumpa lager en del vibrasjonstøy når den står inntil noe inne i kabinettet(Aopen H600b), så den har nå blitt plassert helt øverst i kabinettet, over brenneren... brukte det "skumlignende greine" som alt kom pakket inn i, funker fett som lyddemping! settet er lett og sette sammen, og jeg fikk VELDIG gode idle temps med dette settet! har ikke mulighet til å få sjekket loadtemps for øyeblikket, da hk ikke ville leke mer.. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hehe pumpene lager jo alltids litt vibrasjonsstøy enkelt å bli kvitt siden pumpene ikke blir ås veldig varme... da kan du jo lage et eget lite lydisolerings rom til pumpa Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 har gjort det.. pumpa er lydløs nu! brukte det skumlignende greine som alt kom pakket i.. funker fett! =) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har noen montert dette settet på et sokkel 939-hovedkort? Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Kan dere gi noen load temps ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå