inaktiv000 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei, jeg er på Haakonsvern (militærleir), og her har vi kun noen lusne macer med internett. De har IE 5.1, og funker derfor dårlig med bl. a. GMail. MSN og liknende finnes heller ikke. Jeg kunne derfor tenke meg å sette opp Remote Desktop hjemme, og koble til via en webapplikasjon. Vet noen hvordan jeg gjør dette? Dersom Windows bruker en standard protokoll (som sikkert er for mye å håpe på) burde vel dette være rimelig enkelt. Kravet er at webapplikasjonen støtter IE 5.1 for Mac, og bør komme gjennom de fleste sikkerhetssperrene som en kan regne med finnes på en "public" maskin som dette. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) du kan jo bruke Citrix Metaframe med nFuse, men det er et dyrt alternativ. hvis du får installert ms remote desktop på klientmaskinen er det ikke noe problem å bruker XP's remote desktop eller win2k server med terminal server (admin. mode) Endret 15. november 2004 av rwu Lenke til kommentar
Zodux Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 VPN er et slikt program, og det er helt gratis. Om det virker på MAC vet jeg dog ikke. Mvh. Zodux Lenke til kommentar
smh Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) RDP (Remote Desktop Protocol) protokollen bruker port 3389. Dersom du har windows XP Pro er det ingen sak å sette dette opp. Høyreklikk "Min datamaskin" og velg "Egenskaper". Klikk på arkfanen "Eksternt" og sett hake på "Tilatt brukere å koble til datamaskinen eksternt". Samme plass kan du og enkelt velge kva brukere som skal få lov til dette. Håper dette hjelper. Test ut denne linken: http://www.aesp.no/tsweb/ Dette kan også enkelt settes opp på XP under legg til fjern programmer. Endret 15. november 2004 av smh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå