YuckyClown Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei. Jeg prøver å legge inne et include-script på hjemmesiden min så jeg slipper å "ctrl-c ctrl-v" så mye når jeg skal oppdatere menyene. Jeg fant en artikkel om include-script på Programmer.no, men jeg får det ikke til å funke (er litt nobb ). Alle filene er html. Her er koden til index.html: <body> <a href="#">Link som putter inn det som står i test.html</a> <div> <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['s']; $filendelse = '.php'; include 'abc' . $filnavn . $filendelse; ?> </div> </body> (Ps: Her har jeg ikke endret noe mellom <?php og ?>) Her er koden til test.html: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN""http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <p>Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! Det funker!!!!!!!!!</p> </body> </html> Hvordan får jeg det til å funke? Hva må jeg skrive etter "href" i linken? Takker for alle svar Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Bytt $filendelse = ".php"; til $filendelse = ".html"; edit: overså spørsmål nr2. Du må for det første bytte filendelse på index.html til index.php, og bruke index.php?s=sidenduvilinkludere. edit2: la merke til at du har siden din på www.home.no, som ikke støtter php, så hvis det er der du skal ha siden din, så vil jeg heller annbefale deg å bruke start.no (home.no.net) isteden. Endret 15. november 2004 av LoS Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Ok. Nå har jeg byttet index.html til index.php, men det funker fortsatt ikke. <body> <a href="index.php?s=test">Link til include-script</a> <div> <?php error_reporting(0); $filnavn = $_GET['s']; $filendelse = '.html'; include 'abc' . $filnavn . $filendelse; ?> </div> </body> (Har tenkt å kjøpe domene og webhotel hvis jeg får dette til å funke ) Edit: Jeg fikk det til. Takk for hjelpen Endret 15. november 2004 av YuckyClown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå