Gå til innhold

CRT vs. LCD - Spørsmål


Codex_FS

Anbefalte innlegg

Yo!

 

Jeg har spart et par måneder nå og tenkte at jeg skulle investere i en 17" LCD skjerm. Jeg har en 17" CRT skjerm fra før. En Eizo av i alle fall rundt ti år bak seg. Den er grå og ikke så utrolig fin, tar mye plass, men fungerer jo utmerket til spill og så videre. Kan ikke klage på bildekvaliteten her!

 

Grunnen til at jeg sparer til LCD er at jeg er veldig ofte på LAN. Av meg og en vennegjeng på, som varierer fra 4-10 stk. hver gang, så er jeg noen ganger den eneste på LANet uten LCD skjerm. Ikke at dette plager meg særlig mye, men jeg tar jo mye plass med den blubba av en CRT skjerm, og jeg har bare lyst på en LCD for å ha det. Det er stil! :p

 

Jeg har søkt mye på nettet og lest et par anmeldelser og anbefalninger. Jeg har funnet gode skjermer fra Acer, Eizo, Iiyama og Samsung som jeg har lyst på og kan velge mellom. Jeg har ca. nærmere 3500 kr å rutte med. Det jeg ønsker er en skjerm som er god å se på, siden jeg surfer en del, men det jeg klart bruker pcen til mest, er spilling!! Alle skjemene jeg har tittet på har 16ms og en kontrast på 450:1 og sies å være gode skjermer. Jeg har også litt erfaring med LCD fra å se på de kompisene mine har, hehe. Dog det viktigste er design (ærlig). Jeg tenker mye på dette da jeg liker å ha en litt småstilig pc, og her er jo ikke LCD noen ulempe. CRT skjerm ser jeg på som noe som får pcen til å virke gammeldags ut. Vurderer dog å modde litt på skjermen.

 

Så over til det jeg lurer på.

Først mine specs:

Abit NF7

AMD XP2500+

256mb x2 TwinMos Twister Ram PC3200

256mb TwinMos PC2700

Geforce 5600u 128mb

80GB Western Digital 2mb cache

 

Dette er ikke helt det ekstreme som dere ser. Det jeg lurer så fært på er om er det virkelig er verdt å bruke nesten fire høvdinger på en flatskjerm. Nå er jo CRT skjermen min heeelt grei. Jeg sitter liksom og tenker på hvor mye annet jeg får råd til hvis jeg velger å droppe et LCD kjøp. Vil oppgradere pcen til å kjøre spill glattere, ettersom jeg spiller en god del.

 

Mine spørsmål:

Hvor mye verdt er det å skaffe seg en flatskjerm? Dere som har gått til anskafelse av dette og hadde CRT skjerm fra før av, hvor mye nøyt dere kjøpet av en LCD? ;)

Kanskje jeg skulle vente til vårparten; tror dere LCD skjermene har falt i pris da?

Synes dere jeg burde vente? I så fall hvor lenge? :dontgetit:

Eller, hvis jeg virkelig har lyst på det, synes dere at jeg bare skal slå til??

 

Hmm...

Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktene sier jo at prisene kommer til å falle mye det neste halve året.

Har nettopp kjøpt en Eizo L550 og er fornøyd selv om det finnes bedre

17 tommere.Den tar liten plass og jeg liker bildet bedre på LCD'n enn

på den CRT'n som jeg brukte før.

Eizoen kunne hatt litt bedre innsynsvinkel,men jeg sitter rett foran den

så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...