sablabra Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Jeg har en chippet xbox med evolutionx. Den er delt opp i altfor mange stasjoner synes jeg. Så jeg lurer på om det er mulig å slå sammen noen av de?? feks slå sammen stasjon G: og F: som jeg kun bruker til spill og filmer. Og gjøre stasjon E: litt mindre og heller bruke det på F: . Takker for alle svar EDIT: Så at jeg postet denne feil nå den burde vel være på spørsmål og svar-konsoll Endret 15. november 2004 av sablabra Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 desverre ikke mulig, boxen må ha disse partisjonene (aner ikke hvorfor ) Hvor stor er f partisjoenen din? det er primært den du skal bruke til spill og musikk Lenke til kommentar
Polmen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Kan man ikke bare ta ut disken og sette den i en PC, og deretter bruke partition magic? Eller er diskene i et uleselig filsystem? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 stasjonene skal være slik... plassen er til xboxen som skal cache fra dvdrom som er treeeig Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 tror en del av partsjoenene er bufferpartisjoner, og har en gitt størelse som man trenger (nok en gang ikke sikker, men jeg VET at man må ha alle partisjoene som er formatert inn) DETTE ER ET SVAR JEG FIKK PÅ EN LIKNENDE POST Dersom du har en 120 GB harddisk, har du følgende partisjoner: C, D, E, F, X, Y og Z. De tre siste er for swap/cache-filer og kan sees bort fra. D er DVD-romen og angår ikke harddisken. C brukes til systemfiler og har en gitt størrelse. Dessuten er det vanlig å kun lagre dashet her. Det du kan bruke er da E og F. E er vanligvis ca 5 GB, mens F (med en 120 GB HD) er ca 100 GB. De fleste pleier å legge programmer (apps) på E ettersom 5 GB er tilstrekkelig til dette. Spill/filmer/musikk mv. kan legges på F. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Det er riktig som pelle pirat skriver. Men dersom du har en harddisk over 137GB (noe jeg regner med at du har) har du mulighet til å samle alt på en stor F-partisjon eller ha en F (opp til 137GB inkl. C,E,X,Y,Z) og en G (med resten). Dette beror på hvilken BIOS du flasher med. Dersom du har executor2-bios, velger du den biosversjon som ender på .67 for å ha F og G, mens .7 gir en stor F. NB dette er tatt fra hukommelsen, så det er mulig at jeg byttet om på versjonene. Poenget er i allefall at biosversjonen bestemmer om du skal ha stor F eller ikke. + at du må enable den i dashet da. Vet ikke om filene på F og G er intakt etter en flash til ny bios, så backup er sikkert lurt. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) mens .7 gir en stor F. Den heter .6 :-) Sjette partisjonen etter c, e, x ,y, z og dermed blir g den syvende. Forøvrig så anbefales det ved store HDer, over 200-250 GB, å alltid ha en 7. partisjon pga xboxens filssystem. Endret 16. november 2004 av Panter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hvis jeg må flashe bios, så tror jeg ikke jeg gidder å gjøre noe med det. men går det ann å legge spill på E: disken?? Jeg har jo 25GB ledig plass der. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 men går det ann å legge spill på E: disken?? Ja. Ingen problem. Om det ikke allerede er gjort så må du sørge for at det står i ini eller xml filen til dashboardet at det også skal lete etter programmer på e:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå