perpyro Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har problemer med at dersom jeg kjører i en stor vanndam så får jeg en forferdelig frieksos under panseret. Dette forsvinner etter ca. 10 sekunder. Dette skjer alikevell ikke når motoren er kald. Etter at jeg oppdaga det første gangen gikk jeg over boltene på eksosmanifolden mot motoren og oppdaget at en av de var knekt, fikk bytta pakning og den knekte bolten men det samme sker fortsatt etter at reparasjonen ble utført. Dette ble vel reparert i mars 2001. Det har hverken blitt værre eller bedre ettrsom tiden har gått. Min teori på dette er at det er en sprekk i manifolden som er tett så lenge den er jevnt varm men dersom den bråkjøles på enkelte steder så åpner sprekken seg, problemet er at jeg har lett etter sprekkdannelser uten å finne noen. Bilen har ikke vannskrekk og jeg har kjørt i store vannhav i stor fart. Har noen andre oppdaget noe lignende? eller er det noen som vet hva dette er? Motoren: L24E Modell C32 1988 Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Sprekker utvider seg helst ved temp.økning. Altså lekkasjen blir større, jo varmere motoren er. Ikke misforstå nå, men det er ikke bare damp du ser. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Som Opus sier: Sikker på at det ikke bare er damp som kommer av at vann spruter opp på motoren da på grunn av manglende deksel på siden/under eller noe da? PS: Jeg har samme bil som deg, men gaaammel (1986-mod) Endret 15. november 2004 av Shimano Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Jeg ser ingenting, men hører noe derimot. Det er noe forferdelig spetakkel når dette skjer, men det forsvinner like fort som det kommer. Skal ikke si 100% at det er frieksos men det høres sånn ut. Det kom etter at jeg kjørte på arbeid om våren og det var mye vann, sikkert over 20cm dypt vannhav som jeg plumpa nedi i 90km/t. Det skjedde ikke umiddelbart etter men noen dager etter ble bilen slik og har vært det siden. Endret 15. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kanskje dumt svar men, vet at forgassere kan avgi lyder som høres ut som frieksos. Blir liksom en BOOOOOOAAAAAPHHH lyd hvis man gir full gass. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kan være en metallplate som slår seg pga. brå temp.endring. Eksosanlegget kan også smelle hvis det kjøles brått ned. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 ' date='15/11/2004 : 22:04'] Kanskje dumt svar men, vet at forgassere kan avgi lyder som høres ut som frieksos.Blir liksom en BOOOOOOAAAAAPHHH lyd hvis man gir full gass. Bilen har innsprøytning. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hehe, var bare et forslag. Tenkte kanskje det var forgasser motor. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Kan være en metallplate som slår seg pga. brå temp.endring.Eksosanlegget kan også smelle hvis det kjøles brått ned. Det hadde jo vært det beste forde er det en sprekk så vil den før eller senere åpne seg permanent og da må jeg bytte manifolden, noe som er et forferdelig arbeid forde innsuget og innsprøytninga ligger oppå eksosmanifolden. PS: Jeg har samme bil som deg, men gaaammel (1986-mod) Jeg skal gravlegges i min. Endret 15. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har du mulighet, kan du jo prøve å slakke på festene/skjøtene til eksosanlegget og stramme det til igjen. Da vet du allefall at det ikke står i spenn. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Kan prøve det til våren når været er varmere. Bruker bilen svært lite da jeg har firmabil som jeg bruker ellers. Skal også se etter om det er en metallplate som er løs i forbindelse med manifolden. Men fikk jo noen bra tips så da vet jeg hva jeg skal lete etter når jeg nå er under bilen en dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå