Gå til innhold

ipod kjøpt i usa

Anbefalte innlegg

heisann, har en kompis som bor i usa, som kan kjøpe en ipod for meg å sende. Sparer ca 1000 kroner på det. Men kan den brukes inorge? Med tanke på strøm og sånn? Er nesten sikker på at jeg har lest at det er sånn universal adapter på den, som svelger alt spenninger. Men støpselet er kanskje annerledes? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problemer med å bruke USA Ipoden i Norge. Jeg gjør det selv uten problemer. Den kan lades gjennom USB2 kabel, Firewire, eller gjennom Støpselet som følger med. Det du trenger da er et reiseadapter. Dette kan kompisen din kjøpe i USA, eller du kan dra på en butikk som selger reiseefekter.

Mener også at dette kan skaffes på Claesolson.

En annen løsning er at på Apple adapterene kan en ta ut "støpsel pluggen" Dette pga at du kan kjøpe Apple reise kit og bruke disse rett på adapteret. Det jeg fant ut var det enkleste var å bruke en gammel KASSETTSPILLER-LEDNING (Med kontakt i begge ender) Denne kan du plugge rett inn i adapteret.

En USA pod er det mye høyere og dypere lyd i en de som selges i Europa.

Apple garantien gjelder worldwide !

ANBEFALES :thumbup:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

Nei det er ikke alle som har en kompis i USA ;)

Når det gjelder å handle fra USA så er det en generell regel på at en skal betale toll og moms. Tollen er ikke allverden, men momsen er 24%.

Husk at dersom en handler fra en seriøs butikk trekkes "Utenlandsek" MVA fra varen, og Tollvesenet legger til 24% I Norge.

Nei det er ikke alltid det lønner seg !

Ting kan sendes som gave, men da må verdien bli satt til under 200kr for at det ikke skal avgiftsbelegges. Jeg vil ikke anbefale dette, da det er Ulovlig, og synd dersom Ipoden din kommer bort i posten. Erstatningen vil da bare være pålydende gaveverdi.

:p

Lenke til kommentar

Det trengs ike noe reiseadapter på USA Pod'en... Har en 3g selv som er kjøpt i statene, og jeg bruker ingenting utenom det som var med i pakken...

I pakken er det med en adapter, der du bare kan plugge i en vanlig strømkabel(sånn som går fra omtrent all cd-spillere o.l) så er det bare rett i støpselet og klar til bruk :)

Lenke til kommentar

Mens jeg husker det !

Jeg vil anbefale at kompisen din kjøper Itrip og Billader til Ipoden mens han er i USA.

Itrip er både vanskelig å få tak i, i Norge, og VANVITTIG DYRT !

Itrip er et suverent ekstrautstyr som er uunværlig å ha med seg i bilen.

Ellers er det bare å ønske lykke til med "SNART" ny Ipod ?! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...