Lord Hassan Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 heisann, har en kompis som bor i usa, som kan kjøpe en ipod for meg å sende. Sparer ca 1000 kroner på det. Men kan den brukes inorge? Med tanke på strøm og sånn? Er nesten sikker på at jeg har lest at det er sånn universal adapter på den, som svelger alt spenninger. Men støpselet er kanskje annerledes? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Ingen problemer med å bruke USA Ipoden i Norge. Jeg gjør det selv uten problemer. Den kan lades gjennom USB2 kabel, Firewire, eller gjennom Støpselet som følger med. Det du trenger da er et reiseadapter. Dette kan kompisen din kjøpe i USA, eller du kan dra på en butikk som selger reiseefekter. Mener også at dette kan skaffes på Claesolson. En annen løsning er at på Apple adapterene kan en ta ut "støpsel pluggen" Dette pga at du kan kjøpe Apple reise kit og bruke disse rett på adapteret. Det jeg fant ut var det enkleste var å bruke en gammel KASSETTSPILLER-LEDNING (Med kontakt i begge ender) Denne kan du plugge rett inn i adapteret. En USA pod er det mye høyere og dypere lyd i en de som selges i Europa. Apple garantien gjelder worldwide ! ANBEFALES Endret 15. november 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Blir det ikke mye moms, toll og annet tull hvis man skulle bestille en spiller fra USA? Min erfaring er at vinningen går opp i spinningen. Ikke alle som har en kompis i USA... Endret 15. november 2004 av Jc-g Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Nei det er ikke alle som har en kompis i USA Når det gjelder å handle fra USA så er det en generell regel på at en skal betale toll og moms. Tollen er ikke allverden, men momsen er 24%. Husk at dersom en handler fra en seriøs butikk trekkes "Utenlandsek" MVA fra varen, og Tollvesenet legger til 24% I Norge. Nei det er ikke alltid det lønner seg ! Ting kan sendes som gave, men da må verdien bli satt til under 200kr for at det ikke skal avgiftsbelegges. Jeg vil ikke anbefale dette, da det er Ulovlig, og synd dersom Ipoden din kommer bort i posten. Erstatningen vil da bare være pålydende gaveverdi. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 hehehe vi snakker selvfølgelig gave med verdi under 200 kroner her Men, så dette er noe du er sikker på går helt smertefritt? Nei da blir det nok bestilling gitt Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ville absolutt anbefale det ja Lykke til ! Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Maks gaveverdien ble hevet til 1000 (i fjor tror jeg). Bare be kompisen din merke det av som gave med verdi under 1000NOK og skriv radio paa beskrivelse... Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det trengs ike noe reiseadapter på USA Pod'en... Har en 3g selv som er kjøpt i statene, og jeg bruker ingenting utenom det som var med i pakken... I pakken er det med en adapter, der du bare kan plugge i en vanlig strømkabel(sånn som går fra omtrent all cd-spillere o.l) så er det bare rett i støpselet og klar til bruk Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 JA det var en slik ledning jeg linket til HER !!!! Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 hehe, du får creditten for den fallenA Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Mens jeg husker det ! Jeg vil anbefale at kompisen din kjøper Itrip og Billader til Ipoden mens han er i USA. Itrip er både vanskelig å få tak i, i Norge, og VANVITTIG DYRT ! Itrip er et suverent ekstrautstyr som er uunværlig å ha med seg i bilen. Ellers er det bare å ønske lykke til med "SNART" ny Ipod ?! Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) JA det var en slik ledning jeg linket til HER !!!! Sorry, så det ikke Men det var helt rett *Ned på kne for FallenA, the iPod wizard of HW* Endret 16. november 2004 av Dozer_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå