Gå til innhold

Ska kjøp ny hdd imorra! Need help fast!


Anbefalte innlegg

Heyzann har tenkt å kjøp mæ en ny 200 GB HDD imorra, men jeg trenger råd..

Er ikke helt sikker på hvilken en jeg skal kjøp meg..Skal kjøp Harddisken fra komplett www.komplett.no datakjeden da sjøh :)

 

Noen forslag til hvilken hdd jeg bør kjøp meg?

 

Her er de jeg har tenkt på..

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

 

Maxtor,seagate eller DiamondMAX ? Hmm? Det er ikke noe forskjell på de da, men har hørt at maxtor disker bråker forferdelig my!?!?!?

 

Ska kjøp meg disk imorra :tease:

 

Takk! ~Vey~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagaten lager mest varme, maxtor TROR jeg lager minst varme (gjelder hvertfall for mine 120gb maxtorer sammenlignet med 120,160 og 200gb seagater.)

Seagate er mest stillegående.

WD hadde problemer med at diskene lett overopphetet og krasjet om man ikke fikk nok kjøling for noen år siden. Etter mange skrekkoplevelser på det området har jeg holdt meg unna WD. Men dette har sikkert blitt rettet på nå.

Lenke til kommentar

petterg: Alle diskene på markedet bør ha kjøling. Mine 4 disker er ca 28C, de kjøles ned av 2 papst 12db vifter.

Hadde litt problemer med disker i starten av min pc karriere, siden 98/99 har eg alltid montert vifter foran disken(e) Siden eg begynte med det, har eg alldri byttet noen disker.

 

Når det gjelder diskene trådstarter vuderer er de meget bra alle 3.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Heyzann har tenkt å kjøp mæ en ny 200 GB HDD imorra, men jeg trenger råd..

Er ikke helt sikker på hvilken en jeg skal kjøp meg..Skal kjøp Harddisken fra komplett www.komplett.no datakjeden da sjøh :)

 

Noen forslag til hvilken hdd jeg bør kjøp meg?

 

Her er de jeg har tenkt på..

 

Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

 

Maxtor,seagate eller DiamondMAX ? Hmm? Det er ikke noe forskjell på de da, men har hørt at maxtor disker bråker forferdelig my!?!?!?

 

Ska kjøp meg disk imorra :tease:

 

Takk! ~Vey~

Er far din eller mor din engelsk ?

Lenke til kommentar
petterg: Alle diskene på markedet bør ha kjøling. Mine 4 disker er ca 28C, de kjøles ned av 2 papst 12db vifter.

Hadde litt problemer med disker i starten av min pc karriere, siden 98/99 har eg alltid montert vifter foran disken(e) Siden eg begynte med det, har eg alldri byttet noen disker.

 

Når det gjelder diskene trådstarter vuderer er de meget bra alle 3.

Vifte på disken gjør ikke kabinettet kjøligere. Altså kan man med en varm disk risikere å måtte ha mer kabinett kjøling også. For noen kan det være argument for å velge en kjøligere disk.

 

Jeg har heller aldri hatt noen behov for å bytte disker i Norge, men i California var lufttemp så høy at WD disker krasjet i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...