Luke Lovegroove Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Få tak i Tool - Fourty six and two! Danny Carry er verdens beste trommis/trommenerd! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Få tak i Tool - Fourty six and two! Danny Carry er verdens beste trommis/trommenerd! *host*Tomas Haake*harkhost* Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ingen som vet om man må holde hendene på tvers eller ikke? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 ingen som vet om man må holde hendene på tvers eller ikke? Det er vel ikke noe_må_, men noen foretrekker vel det. kommer nok også noe ann på hva man skal spille. Lenke til kommentar
Metal_Baby Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 har ingen tips sorry, men jeg må spørre om noe.. Er det fett når jenter også spiller trommer? siden jeg vurderer å begynne.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Nei. Jenter som spiller trommer er bare dumt Heh, såklart er det fett.... Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jenter på trommer er stilig da men det spørs kanskje litt hvordan type du er da.. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Når det gjelder det med å holde hendene krysset, så er det nok ingen regel. Det er nok vanligst å krysse de (når du spiller på hi-hat og skarptromme vel å merke...) ettersom det nok er mest høyrehendte der ute, og høyrehånda pleier å være litt stødigere "rytmehånd" enn venstre. Men det går også an å spille såkalt "open-handed" selv om du er høyrehendt, og de trommisene som klarer det har ofte en fordel av at de lettere kommer til tammer og andre deler av settet lettere enn når man krysser. Har ikke sett så mange som spiller sånn, eneste jeg kommer på i farta er trommisen i Papa Roach.... Om du er skeivhendt, så er det vel vanligst å sette opp settet speilvendt for så å spille på det som et motsatt høyrevendt sett (derfor man også får kjøpt venstrevendte dobbeltpedaler også. I allefall er det sånn de fleste skeivhendte trommisene jeg har sett har gjort det. Men, om du klarer å spille på et sett som er satt opp for høyrehendte uten problem så synes jeg vel egentlig det bare er å fortsette med det. Om ikke du blir drastisk mye bedre ved å snu på settet da Summa summarum, spill på den måten som passer best for deg. Om det er en spesiell norm i trommemiljøet så er vel det helt klart å krysse. Men noen regel er det ikke. Og jenter på trommer er kjempekult! Kunne ikke tenkt meg noe bedre enn å bli godt kjent med ei som er like interessert i trommer som meg... Hmm ja, bare kjør på sier nå jeg Endret 22. november 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg vil råde keivhendte som skal starte om å prøve å spille høyrehendt. Grunnen til dette er at siden majoriteten av trommiser er høyrehendte kan det bli et problem dersom man skal dele øvingsrom/utstyr med noen, delta på flerbandskonserter, festivaler o.l. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Okey..takk for svarene! Jeg spiller med vanlig høyrehendt oppsett, var dette jeg begynte med i starten, så jeg har vendt meg til det Lenke til kommentar
Metal_Baby Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jenter på trommer er stilig da men det spørs kanskje litt hvordan type du er da.. jeg er en jente som er skikkelig metal fan som elsker trommer og gitar, er "gother" jaja.. samma det:P skal spille trommer uansett hva folk sier.. mange sier jeg "kler" trommer.. så da går jeg for det Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
Metal_Baby Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du kommer ikke til å angre Tror ikke jeg heller Men vet noen om et sted hvor man kan lære å spille trommer? I oslo? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Nå har ikke jeg orka å lese gjennom så mange innlegg i posten, men jeg foreslår at du kjøper deg noen bøker til å begynne med. Kjell Samkopf har skrevet noen gode og enkle bøker der du lærer grunnleggende om noter, som heter "Praktisk Trommeskole". Tror det er tre eller fire bøker, der du egentlig bare trenger en tromme for å komme deg gjennom stoffet. Etter du begynner å mestre dette litt kan du gå over til "Hvordan spille moderne trommesett" av Ernst Viggo Sandbakk. Meget god bok som lærer deg å spille trommesett. Når du så har fått til det meste i denne boka kan du gå videre til "Hvordan spille MER moderne trommesett" av Ernst Viggo Sandbakk. Litt mer avansert Etter dette kan du kjøpe hva du vil egentlig. Alt mulig forskjellig rare bøker du finner. Hvis det er noen spesielle trommiser du liker godt kan du sikkert kjølpe bøker de har laget, og der medfølger det også gjerne en CD og en film. Dave Weckl er et eksempel på en slik trommis. I det siste har jeg holdt på litt med bøker om trommeslåtter (gammeldags populærmusikk med ganske avanserte teknikker fra 1500-taller (?)) og polyrytmer (flere takter blandet sammen). Dette er det da en god stund til det er vits å tenke på, da. Men sier det så du har hørt om det EDIT: Ser diskusjonen om kryssede hender osv. Gi faen i det Spill sånn som du har begynt med og føler er best. Mange trommiser som spiller både krysset og ikke krysset (Simon Phillips). Fordeler med begge dele. Det at høyrehånda er en stødigere rytmehånd er bare en treningssak. Mange har bedre høyrehånd nettop fordi de har brukt den på hi-haten, så jeg vil si det bare er kult å bruke venstrehånda på hi-haten. EDIT2: Underveis bør du også sitte hjemme og spille til plater du liker, og improvisere som bare det. Kjempegod trening! Jeg har alltid fast rekkefølge: oppvarming, øving (teknikk, rytmer, hurtighet, trommeslåtter osv), improvisasjon (dundre løs og utforske trommesettet) og så kose meg med ei god plate når jeg er god og varm Endret 24. november 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Og til dere som elsker Lars Ullrich: Han er den mest oppskrytte trommisen i hele verden. De fleste forguder ham og tror han er så god, bare fordi han spiller i Metallica. Saken er at han er en helt ålreit trommis og ikke mer en det. Veit ikke hvor mange under 12 år jeg har møtt som tror han er verdens beste trommeslager. Når de blir bedre selv innser de at de hadde feil EDIT: Mulig å surre med navn? Endret 25. november 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Og til dere som elsker Jan Ullrich: Han er den mest oppskrytte trommisen i hele verden. Men en god syklist er han i hvertfall. Skjønner du mener Lars Ulrich ja, og jeg er enig, han er forferdelig oppskrytt. Men han var uansett forbildet mitt fram til jeg begynte å utforske mer innenfor trommeverdenen, og jeg respekterer han for det han har gjort i Metallica, da spesielt tidlig Metallica (fram til Black Album, sånn omtrent). Metallica er fremdeles favorittbandet mitt, men så klart finnes det veldig mange trommiser som er bedre enn Lars... Just my 2 cents... Endret 24. november 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Så enig så enig Håper ikke folk misforsto hva jeg mente. Først og fremst vet jeg ikke hva jeg tenkte på når jeg skrev Jan, men det får så være. For det andre har jeg ingenting imot hverken Metallica eller Lars Ulrich (har faktisk en plakat av han liggende i skuffen, og den plakaten har hengt på veggen min), det er bare uforståelig for meg hvorfor en slik trommis skal bli stemplet som en av verdens ledende slagverkere av folk som ikke kan mye om tromme. EDIT: omformulering Endret 25. november 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Glem trommer, se og lær - http://www.prodikeys.com/products/prodikey..._Drums_High.wmv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå