Gå til innhold

hvordan sette opp server maskin?

IceHunter

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å prøve meg på å sette opp en server maskin hjemme..

jeg har en gammel maskin her så jeg tenkte jeg skulle bruke..

jeg ska bruke den til å ha CS server og web-server og deling av filer og bredbond på LAN..

jeg vett ikke hvor jeg skal begynne..=)noen som kan hjelpe?du kan si jeg trenge hjelp til å komme i gang! ;)

mvh icehunter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. først og fremst trenger du et serverOS.. (kan bruke vanlig OS og, men anbefaler et server OS)

Her kan du velge og vrake mellom Windows og forskjellige linux distrubisjoner..

Windows = enkelt og lett, det funker!!

Linux = tungt å sette seg inn i, masse gratis programvare og skal være mer stabilt enn windows.

Windows 2000 server er noe jeg anbefaler til ditt bruk.. start innstalasjonen og følg det som blir sagt.. Ved å trykke litt rundt og lese litt i hjelpefilene som følger med lærer du MASSE!!

Lenke til kommentar
Vel.. først og fremst trenger du et serverOS.. (kan bruke vanlig OS og, men anbefaler et server OS)

Her kan du velge og vrake mellom Windows og forskjellige linux distrubisjoner..

Windows = enkelt og lett, det funker!!

Linux = tungt å sette seg inn i, masse gratis programvare og skal være mer stabilt enn windows.

Windows 2000 server er noe jeg anbefaler til ditt bruk.. start innstalasjonen og følg det som blir sagt.. Ved å trykke litt rundt og lese litt i hjelpefilene som følger med lærer du MASSE!!

tusen takk!

men skal jeg bare instalere windows 2000 på den eller ska jeg laste ned noe som heter windows 2000 server?

mvh icehunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...