IceHunter Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 jeg har tenkt å prøve meg på å sette opp en server maskin hjemme.. jeg har en gammel maskin her så jeg tenkte jeg skulle bruke.. jeg ska bruke den til å ha CS server og web-server og deling av filer og bredbond på LAN.. jeg vett ikke hvor jeg skal begynne..=)noen som kan hjelpe?du kan si jeg trenge hjelp til å komme i gang! mvh icehunter Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Flyttes til Servere... Alt har sin plass Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Vel.. først og fremst trenger du et serverOS.. (kan bruke vanlig OS og, men anbefaler et server OS) Her kan du velge og vrake mellom Windows og forskjellige linux distrubisjoner.. Windows = enkelt og lett, det funker!! Linux = tungt å sette seg inn i, masse gratis programvare og skal være mer stabilt enn windows. Windows 2000 server er noe jeg anbefaler til ditt bruk.. start innstalasjonen og følg det som blir sagt.. Ved å trykke litt rundt og lese litt i hjelpefilene som følger med lærer du MASSE!! Lenke til kommentar
IceHunter Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Vel.. først og fremst trenger du et serverOS.. (kan bruke vanlig OS og, men anbefaler et server OS) Her kan du velge og vrake mellom Windows og forskjellige linux distrubisjoner.. Windows = enkelt og lett, det funker!! Linux = tungt å sette seg inn i, masse gratis programvare og skal være mer stabilt enn windows. Windows 2000 server er noe jeg anbefaler til ditt bruk.. start innstalasjonen og følg det som blir sagt.. Ved å trykke litt rundt og lese litt i hjelpefilene som følger med lærer du MASSE!! tusen takk! men skal jeg bare instalere windows 2000 på den eller ska jeg laste ned noe som heter windows 2000 server? mvh icehunter Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er noe eget som heter Windows 2000 Server Lenke til kommentar
IceHunter Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Det er noe eget som heter Windows 2000 Server kan jeg laste det ned eller må jeg kjøpe det?! hvor kan jeg laste det ned eller kjøpe det? mvh icehunter Lenke til kommentar
above Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er noe eget som heter Windows 2000 Server kan jeg laste det ned eller må jeg kjøpe det?! hvor kan jeg laste det ned eller kjøpe det? mvh icehunter Her blir det ikke gitt opplysninger om warez osv.. Ta og kjøp det du, det er det beste Lenke til kommentar
slettet Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Windows 2003 Server Du får 180 dagers trialversjoner på microsoft.no -heilt lovleg. url: http://www.microsoft.com/windowsserver2003...al/default.mspx Skal du kjøpe 2003 Server koster det deg nokre tusen (5000 +) Endret 17. november 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Windows 2003 er å foretrekker over Windows 2000 server. Det fungerer bedre med dårligere hardware og har mer sikkerhet en Windows 2000. IIS 6.0 har en del forbedringer over IIS 5 som er i Windows 2000 server også Lenke til kommentar
Instict Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Bruk linux... Linux får du heilt gratis.. Windows må du betale i dyre dommer for å bruke.. Fekk eit intrykk av at du ikkje sitter med 2000server licenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå