Gå til innhold

Radiator i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Funker det å putte radiatoren i kjøleskapet når man har et lite kjøleskap rett ved pc'n? det holder jo 2 grader. hadde vært rimlig hefftig hvis det gikk :dribble:

Og et spørsmål til. Er HELT fersk innefor vannkjølings verdenen. TT Big Water.... Er det et greit nybegynner sett? virker som om det kjøler bra. Jeg sliter med en litt varm pc, som jeg ikke for overklokka pga. varmen Men vil ikke kjøpe masse deler og lage et basseng for delene mine :cry: Noen som har erfaringer med dette settet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radiator i kjøleskapet :w00t:

Det har ingen tenkt på før, men det fungerer heilt sikkert. Du kan jo sjekke søkefunksjonen i forumet. Søk etter ord som radiator, fryser og kjøleskap i tråder eldre enn 30 dager.

Angåande TT Big Water så ser det ut til at denne karen har peiling.

tror nok ikke du vil få det så veldig mye kjøliger. tester viser jo at det blir kjøligere. men det er ikke snakk om mye. særlig ikke med 40C på 100% i overklokka tilstand. STILLE vil du derimot få det

Lenke til kommentar

Ja han vet at varmen ikke synker så mye ja, men ikke om det lekker som jeg lurte på.

Men vil ikke kjøpe masse deler og lage et basseng for delene mine
Håper quoten min funker da. Du ser på antall post at jeg er fersk her så søke funksjon tenkte jeg ikke på i farten. Du kunne jo alltids ha hjulpet meg, istedefor å være sinna hele tiden. :cry:

Edit: quoten funka :cool:

Endret av dolemite
Lenke til kommentar
Ja han vet at varmen ikke synker så mye ja, men ikke om det lekker som jeg lurte på.
Men vil ikke kjøpe masse deler og lage et basseng for delene mine
Håper quoten min funker da. Du ser på antall post at jeg er fersk her så søke funksjon tenkte jeg ikke på i farten. Du kunne jo alltids ha hjulpet meg, istedefor å være sinna hele tiden. :cry:

Edit: quoten funka :cool:

Slapp av eg er ganske fersk på forumet også. Radiator i kjøleskap/fryser vil ikkje fungere sidan radiatoren skal kvitte seg med meir varme enn kjøleskapet kan fjerne. Resultatet er at kjølesystemet vil "kollapse". Temperaturen går dramatisk opp etter å ha passert eit visst punkt. Kva som egentleg skjer er eg litt usikker på, men her er mine to teoriar

- Vi får gass i heile systemet istandenfor gass og væske.

- Kjølemediet går innom i retrograd område der gass/væskeblandinga oppfører seg motsatt i forhold til normalt.

Om det skulle vere noko som har peiling på dette, ikkje ver beskjeden med å begrave desse teoriane :)

Lenke til kommentar

kommer litt annpå HVA slags kjøleskap det er prat om.. Vanlige kjøleskap vil ikke funke, side de ikke lager noen luftsirkulasjon. Vanlig kjøleskap vil bli en fin varmeovn etterhvert med radioatoren inni der. Hvis det derimot er kjøleskap med vifte ( noe som er ganske sjeldent, og de er DYRE ) vil det funke mye bedre... ;)

Lenke til kommentar

Motoren på et vanlig kjøleskap kommer til å gå veldig mye etterhvert for å prøve å kjøle radiatoren ned, spesielt hvis du ikke skal ha vifte på radiatoren.

Du får radiatoren inn ved å skjære til pakningen på kjøleskapdøren sånn at slangene ikke blir så klemt. putt noe annet som ikke blir klemt der slangene går inn f.eks en kork.

Lenke til kommentar
Radiator i kjøleskapet :w00t:

Det har ingen tenkt på før, men det fungerer heilt sikkert. Du kan jo sjekke søkefunksjonen i forumet. Søk etter ord som radiator, fryser og kjøleskap i tråder eldre enn 30 dager.

Angåande TT Big Water så ser det ut til at denne karen har peiling.

tror nok ikke du vil få det så veldig mye kjøliger. tester viser jo at det blir kjøligere. men det er ikke snakk om mye. særlig ikke med 40C på 100% i overklokka tilstand. STILLE vil du derimot få det

Er noen som har tenkt på det ja.

Videre til trådstarter så kan det funke det, men du må huske å isolere.

Så burde du bruke et kjøleskat som bruker peltier, som jeg regner med du har?

Sett på en vifte og voila :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...