Gå til innhold

Erfaring med bra og rimelige forhandlere?

Anbefalte innlegg

Hei

Er i ferd med å gå til anskaffelse av digitalt fotoutstyr. Kommer også til å kjøpe en del linser samtidig, så jeg regner nok med å "svi av" noen ti-tusener på handelen.

Er det noen som har erfaringer med forhandlere som gir god service og samtidig kan gi brukbare rabatter når man bestiller en såvidt stor "pakke" ?

Med hilsen Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips:

- Kjøp selve kameraet i Norge, så får du bra garanti.

- Kjøp alt annet (objektiver, minnekort, kortleser, UV-filtre, bæreveske, stativ etc) fra www.bhphotovideo.com i New York.

Flere tips:

- Sjekk bruktmarkedet på foto.no

- Ta vare på kvitteringene og send en kopi av dem til forsikringsselskapet ditt

Forøvrig tror jeg du blander uttrykkene "linse" og "objektiv" her. På norsk består et "objektiv" av mange "linser". På engelsk består en "lens" av mange "lens elements". Jeg regner med du har tenkt å investere i noen objektiver til kameraet; hvis du istedet kjøper bare linser vil du få et slit med å sette dem sammen til objektiver :)

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
- Kjøp alt annet (objektiver, minnekort, kortleser, UV-filtre, bæreveske, stativ etc) fra www.bhphotovideo.com i New York.

Blir det ikke samme problemet med garanti å slik da. Objektiver, minnekort m.m. kan jo fort bli rimelig dyrt det også, og da har du jo samme problemet, som du kunne hatt med kameraet?

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Først til Anderfo. Det er selvfølgelig objektiver mm jeg er ute etter i tillegg til kamera. Tok en titt på Internettsiden du oppgav i USA. Dersom prisene her er reelle i forhold til avgifter mm, så må jo dette være klart billigst. Så eksempelvis på et objektiv som på internett her i Norge ligger på ca kr 14 000 inklusiv mva.

I USA koster den kr 8549! Selger en del bilder og er derfor merverdipliktig. Det gjør at jeg også kan trekke fra mva. Men norsk pris uten mva blir allikevel ca

kr 11 000 uten mva, altså ca 2 500 kroner dyrere. Men hva med toll og avgifter, hva blir sluttsummen i Norge? Har du erfaring med dette Anderfo?

Hilsen Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...