Zinet1987 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har PCen på hybelen, og sist gang eg brukte den var på fredag. Så skrudde eg den av i helga når eg var heime, men når eg kom tilbake i går, så fekk eg feilmeldinga "CPU has over speed!" under oppstart, og det står AMD Athlon XP 1500+ istedenfor 2700+ som er det riktige. Dette problemet har oppstått en gang før, da var CPU vifta defekt, og fekk skifta den. Denne gangen er eg ganske sikkert på at den er i orden. Har fått tips om å restte CMOS ved å flytte på en jumper på hovedkortet, men det er jo ganske mangen jumpere der, og eg vil nødig flytte på feil... Så det eg lurte på er om noen her kunne (helst ved hjelp av bildet over hovedkort) forklart åssen jumper det er og hvordan eg går fram. CPU : AMD Athlon XP 2700+ Hovedkort : Asus A7N8X (ingen deluxe, pro, eller andre ultra-hyper-x-turbo versjoner) MÅ FÅ FIKSA DETTE I DAG HELST SÅ EG KAN BEGYNNE MED HALFLIFE2 I MÅRRA !! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Har du prøvd å lese i manualen for hovedkortet??? Link til nedlasting av manual her Edit: Link Endret 15. november 2004 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
andiss Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vet ikke jeg, men det er bare 2 BAD 4 YOU Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Tror det er nok å sette FSBèn opp til 166MHz i bios... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Vet ikke jeg, men det er bare 2 BAD 4 YOU raportert til vår søte "Lille" psilocybe.. back on track.. prøv å sett fsb til 166, se om det løser det.. eventuelt skjekket cpu temp.. ? *edit* du kan resette cmos ved å ta ut batteriet ( den runde blanke "dingsen" på hovedkortet )i 15 sekunder, så sette det inn igjen. Endret 16. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå