akira7 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Narvesen har tilbud på Samsung E330 for tiden og jeg har tenkt å slå til, ser ut som et bra mobil. Men problemet er at jeg har djuice kontantkort og har aldri låst opp en telefon med operatørlås. Hvordan låser jeg den opp? Noen her med erfaringer med mobilen. PS: Haster, har tenkt å kjøpe mobilen idag. Endret 15. november 2004 av NiwT Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg kan låse den opp for deg jeg Det bør gå helt fint. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du vet dette er ulovlig? Hvor er moderator? Lenke til kommentar
robot Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Sjekk www.gsmteknikk.no for informasjon. De kan sikkert hjelpe deg med å låse opp telefonen din. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Er det ulovlig å låse opp en mobiltelefonen som er kjøpt med operatørlås? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det er operatøren som sitter på koden. Å låse opp en telefon som er i bindingstid er ulovlig. Dette er allmenn kunnskap! Hvorfor er telefonen låst tror du? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Joa, jeg vet jo det. Men hvorfor er det ulovlig når www.unlock.no tilbyr deg å låse opp koden da? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvem har sagt at Unlock.no er lovlig? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Ikke vet jeg, men vis den ikke er lovlig, hvorfor tilbyr den forsatt koder som kan låse opp mobiltelefoner da? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Både de og GSMTeknikk ville vel fått en del mennesker etter seg om dette var ulovlig. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis man unlocker en telefon med abonnement og setter inn et simkort med ringkontant, må man da betale månedsavgift? Lenke til kommentar
eblth Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Unlock.no har hatt veldig mye problemer for ei stund siden. Telenor og Netcom saksøkte dem vel hvis jeg ikke tar feil. Er ganske sikker på at dette er ulovlig. Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Håper dere selv undersøker litt nærmere før dere kommer med beskyldninger om ulovlige sider og tjenester. Å låse opp en mobil man har kjøpt er fullt lovlig. Det kan sammenlignes med DVD-jon saken, hvor det ble brukt argumentet at man har full rett til alt som er inne i konvolutten, om man får en konvolutt. Jeg går ikke nærmere inn på eksempelet, men regner med at dere forstår tegningen. Det er en grunn til Unlock.no i dag fortsatt eksisterer. Den er fullt lovlig, og var i en lang periode også mye brukt av Telenor og Netcom. De ble ikke saksøkt av hverken telenor eller netcom. Hvis dere også søker nærmere rundt på forumet etter moderatorers utsagn får dere bekreftelse på at det er fullt lovlig å diskutere unlock.no-temaer her. Det er _ikke_ lov å unngå abbonementsbindinger. Det er fullt lovlig å låse opp egen telefon. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Takk, arehei Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ok, jeg skal ikke hive meg ut i noen diskusjon angående dette. Lovligheten av dette kan diskuteres. Hvorfor har telefonen låser? Er det lovlig å låse opp en Kontantkort telefon som man får så og si gratis? I såfall hvofor låser man da telefonen ved salg? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Skjønner ikke hvorfor denne tråden fortsatt er åpen. Det er ulovlig å åpne opp slike låser, og det er noe man lærer i dagliglivet. Hvis man har lyst til å utforske litt så les på ulovlige forumer og lignende, men her holder man seg til reglene. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Vel, jeg visste ikke at det var ulovlig å unlocke operatørlås. Vis moderator kan lese dette, så steng denne posten.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvem har sagt at Unlock.no er lovlig? Og hvem har vært de flittigste brukerene av den nettsiden? Jo, det er diverse operatører som mente at den siden var ulovlig, men det stoppet ikke dem fra å bruke tjenestene man får fra den siden. Og hadde den siden vært ulovlig så hadde nok siden vært nede for lengst. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vel, jeg visste ikke at det var ulovlig å unlocke operatørlås. Vis moderator kan lese dette, så steng denne posten.. Bruk REPORT knappen. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 som det står på unlock, et klistremerke på mob pakkningen er ikke en bindene kontrakt mellom deg og f. eks telenor. og ja det er lovelig å låse opp oppratørlåsen.. de fleste vet ikke mye om dette og telenor og netcom skjønner at de færeste vil faktisk låse opp mobilen sin.. du har ikke lov til å bryte abo. kontrakten mellom deg og f. eks telenor.. ja,, dettte ble gjentagelse av arehei men men..hehe Dessuten så låser de fleste mobiler seg til det første sim kortet som settes i.. derfor trenger man jo ikke å låse opp mob'n.. =p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå