Gå til innhold

forandring av Return of the Jedi. HVORFOR?

gravypressure

Anbefalte innlegg

Da jeg kikket på min nyinnkjøpte box med star wars på DVD, fikk jeg en stor skuffelse. I slutten av ROTJ er (hologram-)Anakin i Sebastian Shaws skikkelse nå blitt byttet ut med Hayden Christensen. Gjett om jeg fikk sjokk...!

Jeg lurer på hva meningen med dette skal være, og hvorfor de har valgt å gjøre dette byttet. Det virker bare dumt, i og med at Anakin nå er mye yngre enn Luke selv...

Andre som har kommentarer om dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo selvsagt fordi Lucas vil knytte sammen alle Star Wars filmene sammen på best mulig måte. (Du kan jo også selvsagt si at han så ut som Hayden før han ble ond, og derfor kommer han tilbake slik og bla bla..)

Lucas kan gjøre som han vil.

Han gir totalt blaffen i de som ikke regner de nye filmene for å være ekte Star Wars.

Og selv om jeg ikke liker de nye filmene personlig, så respekterer jeg likevel at Lucas gjør dette. Det er han som står bak hele greia så da bestemmer han.

S,

Lenke til kommentar

Hvis jeg noengang lager en film (en fjern og ikke realistisk drøm) lager jeg filmen sånn som jeg vil ha den. George Lucas tenkte nok akkurat det samme, og det løftet til seg selv har han holdt.

At SW-geeker skal kommentere at old-skool-versjonen var bedre er greit, selv syns jeg det hadde vært en kjempegod idé å forandre på eldre filmer der spesialeffektene var dårlig (så lenge de beholder sjarmen) for å gjøre filmen bedre. Et eksempel er Eksorsisten, der de (i den nye versjonen) inkluderte en ny scene som ikke kunne være med før fordi spesialeffektene ikke var god nok, i tillegg til at de fikset noen andre scener som man så var "falsk". Jeg hadde gjerne sett at scenen i T1 der Arnold fikser på ansiktet, da dette er uhyre dårlig laget.

edit: Jeg vandret veldig Off Topic her, så jeg kommer med en kommentar som faktisk er aktuell: Jeg syns det er tøffere med Hayden, sånn at filmene henger sammen bedre. For de som ser filmene for første gang vil dette se bedre ut. (besides, Lucas bestemte seg sikkert for å gjøre dette for lenge siden).

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Han HAR gitt fansen sjanse til å se filmene i opprinnelig stand, bare på VHS.

Joa, på vhs fra 80-tallet. De siste utgivelsene på vhs hadde oppdaterte spesialeffekter. Og hver gang han kommer med noe nytt renses markedet for gamle versjoner som om de skulle ha vært farlige for helsa :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...