B-Man Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei Det nærmer seg jul, og man begynner å få spørsmål om hva man ønsker seg. Derfor lurte jeg på å sette et nytt headsett på ønskelista. Lurer da på hvilket jeg burde sette opp. Har nå et KOSS TD/65 (mener det var det, kosta ca 600-700 kr for noen år sida) som har begynt å skurre i den ene høytaleren. (mulig det er brukt litt mye som vanlige høytalere med høyt volum )(skal ikke skje med neste) Mitt høyeste krav er god utvendig lydisolering, da gjerne lukket (dette betyr at de tetter rundt øra og lukker all annen lyd ute? sånn som vanlig hørselvern?) Når jeg nå har begynt å se meg litt rundt har jeg stadig blitt trekkt tilbake til Sennheiser HD280, siden dette skal dempe utvendig støy bra. (står det) http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|115|115|4633|pdetail Dette ligger prismessig rundt 1300-1400 kr, noe som egentlig kan settes som den øvre grensen for hva jeg ønsker (må kanskje spleise litt med på dette, men vil jo da være hvert det). Det jeg lurer på er om det i denne prisklassen er noen bedre hodetelefoner. som først og fremst gir bedre isolering, men bedre lyd er også fint. Hodetelefonen skal først og fremst brukes til LAN-spilling og musikk. Megabra bass er ikke noe kriterie, ønsker en hodetelefon som gir fin musikk over det meste. (Rock, klassisk, (litt) techno/trance) kort sagt "veldig allround" Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Beyer Dynamic DT 770 Jeg har DT 770 og den er helt lukket, hører ikke hva som skjer rundt deg Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Sjekk denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=328206 599 kr og utrolig bra lyd. Isoleringsevnen er også god. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Sennheiser HD280 Pro er definitivt ikke et dumt valg. Veldig effektiv isolasjon og slett ikke verst lyd heller. Ganske nøytral lyd, så den passer det meste. Merk at elementene må kjøres inn før bassen blir så dyp som den skal være. Ultrasone HFI-550 er heller ikke så ille. Ikke like nøytral, men har en festlig bass. Hodebøyla er den samme, men putene er trukket med et litt mykere skinn. Koster visst litt mindre enn HD280 også. Beyer DT770 Pro er suveren, men er tungdreven og koster en del mer enn HD280 Pro. Konstruksjonen er bombesikker. Philips HP840 som nevnes her, er vel en åpen konstruksjon? Det står da det på det jeg finner av spesifikasjoner, og da demper den på ingen måte som f.eks. HD280 Pro. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Sennheiser HD280 Pro er definitivt ikke et dumt valg. Veldig effektiv isolasjon og slett ikke verst lyd heller. Ganske nøytral lyd, så den passer det meste. Merk at elementene må kjøres inn før bassen blir så dyp som den skal være. Ultrasone HFI-550 er heller ikke så ille. Ikke like nøytral, men har en festlig bass. Hodebøyla er den samme, men putene er trukket med et litt mykere skinn. Koster visst litt mindre enn HD280 også. Beyer DT770 Pro er suveren, men er tungdreven og koster en del mer enn HD280 Pro. Konstruksjonen er bombesikker. Philips HP840 som nevnes her, er vel en åpen konstruksjon? Det står da det på det jeg finner av spesifikasjoner, og da demper den på ingen måte som f.eks. HD280 Pro. Støtter JensL på SHHD280 Pro.. 1200 kr på www.hpx.no .. Fikk det 2 dager i etterkant.. Tror jeg har et par greie beskrivelser på åssen lyden er i dem rundt ett eller anna sted på forumet (orker ik å finne det fram ) .. Kan ihvertfall konstantere at der sløser du ikke bort penga.. Og noe spesielt bedre lydisolasjon får du ikke i vanlige hodetelefoner.. Dessuten er det en fin ting å vite at du utnytter det meste av lydkapasiteten i et vanlig greit pc lydkort med en SHHD280 pro.. Du nevnte jo at du ikke ville ha "mega bass" og det har du heller ikke i 280 Pro men til gjengjeld har du en dyp detaljert og fin bass som gir fra seg brukbart trykk der det skal være trykk.. Veldig behaglig og godt.. Endret 16. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Takk for svar Tror nok jeg blir værende på HD 280 Pro, fra Sennheiser. Høres ut som disse gir meg akkurat det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Takk for svar Tror nok jeg blir værende på HD 280 Pro, fra Sennheiser. Høres ut som disse gir meg akkurat det jeg er ute etter. Et klokt valg B-man .. Lykke til, håper du blir fornøyd.. (De må spilles inn 100 t ca før de yter full lydkvalitet, spesielt bassen.. Den er tynn i starten..) Endret 19. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Isolere støy ? Lyd ? Clas Ohlson Artikkel 34-5216 Hihi, morsomme meg :!: Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Isolere støy ? Lyd ? Clas Ohlson Artikkel 34-5216 Hihi, morsomme meg :!: De var jo "lekre" og det er nok helt "super" lyd i dem for 198 kr ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå