Planiar Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Som sagt, en venn av meg skal kjøpe ny PC. Når jeg kjøpte min PC for godt og vel et år siden var det P4 og Abit IC7 familien/AMD Athlon XP og Abit NF-7 som så ut til å regjere. Siden jeg ikke har fulgt med i det hele tatt, har jeg valgt å spørre her. Skal min venn gå for AMD Socket A + Abit NF7 V2.0 + mer penger i skjermkort (som er alternativet jeg ville gått for) eller skal min venn gå for en 64 bits cpu (og da dårligere skjermkort)? Uansett skal han ha 1gig ram I så fall, hvis Dere anbefaler noe 64 bits greier, hva bør han ta? Jeg er helt ut når det gjelder de nye tingene. Hvis jeg har postet feilt sted på forumet, eller topicen suger som noen av dere mener hver gang noen poster noe, så hold det for dere selv. Mvh Bertheussen, Stig A. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vel, teoretisk sett så trenger du ikke en 64 bit akkurat nå (det kommer vel en xp versjon/ longhorn med 64 bit støtte). Det er først om et par år at 32 bit-versjonen blir kasta for godt. Jeg ville kjøpt den som var best basert på et 32bit system, men rett meg om jeg tar feil: 64 bit har et overtak på 32bit også på 32-bitssystemet? Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Hadde vært veldig fint å få vite hva pc-en skal brukes til. Det er lurt å ha et bra skjermkort hvis han for eksempel spiller veldig mye. Hva er budsjettet hans, og hvilke andre deler har han bestemt seg for? Etter det jeg forstår er 64-bits det som kommer mer og mer nå og er endel bedre enn 32-bits selv nå (rett meg hvis feil). Endret 16. november 2004 av Nimblex Lenke til kommentar
Planiar Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Han skal hovedsaklig bruke den til spill. Når det gjelder budsjett så klarer fyren ikke å gi meg et skikkelig svar, men rundt om 8000 kroner. Det han må ha er cpu, hk, ram, hd, skjermkort. Lenke til kommentar
Planiar Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 ram har vi bestemt oss for, så det blir ikke noe problem. blir et corsair xms kit ala 1024 MB cl2 til cirka 1800 leste jeg et sted. jeg anbefaler han 32 bit, han vil ha 64 bit. hvis dere kan gi flere innspill hadde det vært genialt. over. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Han kan jo kjøpe et socket 754-hovedkort og en 32-bit sempron som gir mulighet for fremtidig oppgradering til 64-bit. Men så er det spørsmål om hvor lenge socket 754 vil være på markedet, da... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 kjøp 64 bit, en AMD 64 yter mye bedre enn en AMD XP. og nå får man billige S939 cpu'er og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå