threv Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Heisann! Jeg har kablet opp et spredenett i huset for ISDN. Nå som jeg har gått over til ip telefoni fra IP24, er det noen som vet om jeg skal kunne sende det analoge signalet ut på spredenettet som er lagt for ISDN? Er de nødvendige ledningene i ISDN kontaktene på samme sted som for et analogt opplegg? Thomas Lenke til kommentar
hqui Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei. Du kan ikke sende analog signal ut på ISDN spredenett. Hvis du vil fortsatt gjøre det må du skifte ut ISDN kontakten med analog. Den analoge kontakten må da ikke være tilkoblet ISDN linjen, men være for seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Tror det ikke burde være noe problem, dersom du fjerner NT-1-boksen (isdn-boksen). Analog telefoni er parallellkoblet og det er dermed ikke noe problem å bruke eksisterende kabling selv om isdn-bussen ligger i serie. Hva hqui sier forstår jeg ikke, det finnes da analoge telefoner med rj45-plugger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er de nødvendige ledningene i ISDN kontaktene på samme sted som for et analogt opplegg? Ja, men du kan nok med fordel fjerne eventuell termineringsmotstander i kontaktene. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du må først finne den siste kontakten i spredenettet og deretter fjerne den 50ohms motstanden som terminerer nettet. Etter dette kan du bruke analoge telefoner på nettet, husk også å koble linjen inn til huset fra spredenettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå