GrinJe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 enig med deg! 9800pro funker bra nok til alle spill til og med hl2 som du kan kjøre på høy grafikk med det!må si jeg syntes det var en urimlig påstand å si at det kortet ikke yter bra nok!! Har du i det hele tatt prøvd 9800 Pro? Det er et helt greit kort men det imponerer ikke lengre som det engang gjorde. Det er så utrolig mange kort som er ekstremt mye bedre. Det er vel det han mente. ja, det var det jeg mente...........ytelsen på kortet er det man burde få for 2000 kr i dag, siden det finnes kort som er over dobbelt så bra Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 ...egentlig så trenger man vel ikke mer enn 24bilder i sekunder får å få glatt film... Vel, teknikken som brukes på film for å få det til å se glatt ut er blurring... En TV er veldig annerledes bygget opp en en PC monitor. Tilbake til diskusjonen: hvis man vil modde litt og ha det gøy osv, evt gro noe flere grå hår, så kjøper man 6800LE og modder. R350 holder såvidt, men jeg ville ikke anbefalt det pr dags dato pga. ytelse i neste gen. spill. SM3.0 er her i hovedsak for å kunne kjøre de samme instruksjonene på færre cycles i SM pipene. Eneste som er "nytt" er HDR som krever en del selv for dagens kort. Men tankegangen var vel slik at hvis det finnes teknikker for å gjøre ting på færre cycles når det går på instruksjoner og utviklere bruker dette, så trenger man kanskje ikke å kjøpe nye kort så ekstremt ofte... Menmen... vi lever i i en verden som vil tjene penger også. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) prøvd 9800 Pro? Det er et helt greit kort men det imponerer ikke lengre som det engang gjorde. Det er så utrolig mange kort som er ekstremt mye bedre. Det er vel det han mente. hmmm stort sett det enneste stedet der man har bruk for et bedre 9800 pro, må nok være 3D marks der er det jo altid fordel med så bra kort som mulig, men til spill syns ihvertfall jeg det imponerer stort! har som sagt ikke møtt noen spill der det har hakket på 1024x768x32Bit og på maks innstillinger. hva man skal med et bedre kort til "dagens" spill vet jeg ikke, men om noen år vil du sikkert måtte ha noe i X800XT Duren får og kjøre spill glatt om 2-3år. et topp kort burde da alltid kunne holde i rundt 2-3år. altså 9800pro kom i fjor og var det beste kortet i Mai/juni 2003 og er sikkert topp spillbart til Minst Mai 2005 med alle innstillinger på maks. Endret 16. november 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 et topp kort burde da alltid kunne holde i rundt 2-3år. altså 9800pro kom i fjor og var det beste kortet i Mai/juni 2003 og er sikkert topp spillbart til Minst Mai 2005 med alle innstillinger på maks. Optimistisk du er da Allerede i dag sliter 9800Pro med maks detaljer på de mest krevende spillene, så at det klarer det i mai 2005 er å ha store forhåpninger. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hahaha, ja for 9800 pro klarer unreal 3 motoren, ikke få meg til å le da det klarer heller ikke doom 3 på max, ingen kort klarer det enda Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) et topp kort burde da alltid kunne holde i rundt 2-3år. altså 9800pro kom i fjor og var det beste kortet i Mai/juni 2003 og er sikkert topp spillbart til Minst Mai 2005 med alle innstillinger på maks. Optimistisk du er da Allerede i dag sliter 9800Pro med maks detaljer på de mest krevende spillene, så at det klarer det i mai 2005 er å ha store forhåpninger. har jeg ikke merket noe til ihvertfall. men hvis det virkelig har blitt sånn at man må bytte skjermkortet hvert enneste år i topp klassen og kansje helst da også annen maskinvare også, da blir man jo helt ribbet for alt man har av penger da! hvis man må ha ny pc hvert annen år til 15000+.-kr blir det mer enn 75.000.-kr på 10år!! det er det ikke verdt for en boks som etter noe år ikke verdt noen ting. da er det bedre å innvestere i brukt bil og bruke den i noen år og kansje får det samme igjen når du selger bilen hvis du steller den ordentlig og fikser den opp litt, og den kommer helt sikkert like fint fram som nye biler,selvom nye biler er flottere og mer luksus. men det er ingen vits i å kjøpe en 5-10år gammel PC, den vil jo ikke fungere til dagens lette oppgaver engang. men det vil da en 10år gammel bil. Endret 17. november 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
arsenal12345 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hadde jeg vært deg så ville jeg gått for dettekortet! Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hadde jeg vært deg så ville jeg gått for dettekortet! Det er ikke på lager før 3.1.2005, men hvis han har tid til å vente er jo det et godt tilbud. Lenke til kommentar
neph Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 et topp kort burde da alltid kunne holde i rundt 2-3år. altså 9800pro kom i fjor og var det beste kortet i Mai/juni 2003 og er sikkert topp spillbart til Minst Mai 2005 med alle innstillinger på maks. Optimistisk du er da Allerede i dag sliter 9800Pro med maks detaljer på de mest krevende spillene, så at det klarer det i mai 2005 er å ha store forhåpninger. Så er det ikke alle som syns det er så veldig viktig å spille i blurete og flimrete 1600x1200 oppløsninger heller, kun for at det liksom skal være så tøft og imponerendes. 9800PRO holder seg meget bra!, dere som sier noe annet er bare FPS horer, er ikke vits med 60 FPS, holder fint med 40-50 også. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Så er det ikke alle som syns det er så veldig viktig å spille i blurete og flimrete 1600x1200 oppløsninger heller, kun for at det liksom skal være så tøft og imponerendes. 9800PRO holder seg meget bra!, dere som sier noe annet er bare FPS horer, er ikke vits med 60 FPS, holder fint med 40-50 også. Er ingen "FPS hore", satt med en K7 på 700MHz og R200 kort til i år og spellte C&C Generals og slikt jeg. Men jeg forstår de som er det. Det er helt ok med en stødig fps rundt 40 sånn ca., så lenge man er garantert samme FPS gjennom hele spillet/scena. Men, realiteten fungerer ikke slik. (F.eks VSync med en kraftig maskin) Det de fleste snakker om er average FPS, først det siste halvåret har charts på nettet endelig begynt å vise minumum fps i et spill. Minimums fps er vel kanskje den viktigste, den sier hvor sakte det gikk på noen steder og har man en PC som overall gjør til normalt 100FPS i HL2, er man rimelig sikra at minste FPS ikke kommer noe særlig under 40-30. Har man en maskina som kjører average på 40 fps, da er man nesten garantert at den dipper under 30 grensa (Smakssak hvor det hakker eller ikke, så den diskusjonen gidder jeg ikke ta om noen legger opp til den, meg personlig mener at ~25 fps eller mindre hakker) på en del steder. Noen som forstod poenget? =) (Meg personlig (igjen ;p) driter i FPS så lenge jeg selv føler at det går bra, morro for showcase/showoff, men ingenting mer) Endret 17. november 2004 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 meg personlig mener at ~25 fps eller mindre hakker) på en del steder. Noen som forstod poenget? =) (Meg personlig (igjen ;p) driter i FPS så lenge jeg selv føler at det går bra, morro for showcase/showoff, men ingenting mer) der er jeg helt enig. så lenge man selv er/blir fornøyd så funker det jo utmerket! og er også enig i at under 25FPS blir noe hakkete, men alt fra rundt 30FPS og oppover funker utmerket og er uten hakking sånn jeg ser det ihvertfall. Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ps-data har Aopen 6800 Le på ukens tilbud til kr.1995,- Hvordan funker dette kortet da. Er det mulig å modde det til noe bedre? Er ikke LE helt rævva? Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Ps-data har Aopen 6800 Le på ukens tilbud til kr.1995,- Hvordan funker dette kortet da. Er det mulig å modde det til noe bedre? Er ikke LE helt rævva? 6800le er ca like bra som 9800pro, kanskje litt bedre pga. at det er nyere. Hvis du får moddet det blir det mye bedre 9800... Endret 6. desember 2004 av TT88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå