Gå til innhold

Nytt skjermkort til jul

Thange

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alle kortene der er bra, og også bra pris/ytelse. vet ikke åssen 6600GT er men...

9800Pro er jo bra, 6800LE er like bra, men tror du kan moddifisere på det og få det til å bli mye bedre.

har du penger er 6800GT bra

vil du ha et bra kort, men samtidig ikke bli ribbet så er 6800LE bra.

Lenke til kommentar

Billigste jeg fant kortene:

GeForce 6800 LE 2260kr

Radeon 9800 PRO 1668kr

GeForce 6600 GT 2235kr

GeForce 6800 GT 3771kr

Hvis det ikke er store forskjellen på 9800 og de andre, tror jeg at jeg kjøper 9800.

Det er liksom 500kr forskjell...

Lenke til kommentar
Snart jul og på tide med nytt skjermkort :!:

Tenkt og bruke rundt 2000kr og har sett på disse kortene:

GeForce 6800 LE

GeForce 6600 GT

Radeon 9800 Pro

GeForce 6800GT

Hvilket kort er best med tanke på ytelse og pris?

Hvis du ser på AOpen sitt 6600GT kort, er det LANGT bedre enn 9800pro, og koster ca det samme. Er det da noen tvil? NEI.

Men har du penger, gir 6800GT et utrolig bra pris/ytelsesforhold!

Lenke til kommentar
Radeon 9800 Pro, funker bra :)

Funker bra men ikke godt nok.

javel? og hva er det ikke funker til? har 9800Pro og kan jo sette Alle innstillinger på Maks i alle spill + at jeg har anti-aliasing eller hva det heter på høyeste kvalitet. har ennda ikke møtt et spill det ikke har klart glatt, skal si dette funker bedre enn mitt gamle 9200! ;) , selvom du får ennda bedre kort.

skal du ha høy 3D marks og bencmarks score, og mer fremtidsrettet i noen år, så kjøp self 6800GT X800pro/xt eller noe i den duren. hvis man syns det er verdt det. men jeg personlig ser ingen vits i å ha bedre kort enn 9800Pro/6800LE

hvis man ser på hva man trenger. kjøper man mer enn man trenger blir det luksus :p

Lenke til kommentar

javel? og hva er det ikke funker til? har 9800Pro og kan jo sette Alle innstillinger på Maks i alle spill + at jeg har anti-aliasing eller hva det heter på høyeste kvalitet. har ennda ikke møtt et spill det ikke har klart glatt, skal si dette funker bedre enn mitt gamle 9200! ;) , selvom du får ennda bedre kort.

skal du ha høy 3D marks og bencmarks score, og mer fremtidsrettet i noen år, så kjøp self 6800GT X800pro/xt eller noe i den duren. hvis man syns det er verdt det. men jeg personlig ser ingen vits i å ha bedre kort enn 9800Pro/6800LE

hvis man ser på hva man trenger. kjøper man mer enn man trenger blir det luksus :p

hmmmmm :hmm: trokke det klarer cs source på 1600*1200, 6 af og 16 aa, til og med x800 xt sliter med det da :p

EDIT altså glatt (60 fps)

Endret av clue
Lenke til kommentar
hmmmmm :hmm: trokke det klarer cs source på 1600*1200, 6 af og 16 aa, til og med x800 xt sliter med det da :p

EDIT altså glatt (60 fps)

javel, nei jeg spiller ikke CS, så det vet jeg ikke. men så sitter jeg jo ikke til vanlig å spiller med en så stor oppløsning som 1600x1200 heller, da blir jo alt så smått at du ikke ser noe. pleier og bruker 1024x768x32bit, syns det er flott å spille på, og har aldri hakket her.

men du trenger vel ikke 60FPS får også få det glatt? da skal man isåfall være super kresen! når jeg kjører 3d Marks med mitt 9200 128mb så syns jeg ikke det begynner å hakke særlig merkbart før du kommer under 30FPS, egentlig så trenger man vel ikke mer enn 24bilder i sekunder får å få glatt film... men men det er vel en person sak, andre merker det sikkert fortere enn andre.

Lenke til kommentar

Ifølge endel tester jeg har lest skal 6600gt være 10% eller noe bedre enn 9800xt så jeg ville heller gått for 6600gt. Men finnes det til agp ennå? Er det ikke bare PCIe? Regner med at du har et hovedkort med agp port og ikke pcie.

Lenke til kommentar

enig med deg! 9800pro funker bra nok til alle spill til og med hl2 som du kan kjøre på høy grafikk med det!

må si jeg syntes det var en urimlig påstand å si at det kortet ikke yter bra nok!!

Lenke til kommentar
enig med deg! 9800pro funker bra nok til alle spill til og med hl2 som du kan kjøre på høy grafikk med det!

må si jeg syntes det var en urimlig påstand å si at det kortet ikke yter bra nok!!

Har du i det hele tatt prøvd 9800 Pro? :p Det er et helt greit kort men det imponerer ikke lengre som det engang gjorde. Det er så utrolig mange kort som er ekstremt mye bedre. Det er vel det han mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...