orginal Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei! Jeg har aldri overklokket før, men har planer om å gjøre det... Hvilket program er best til å sjekke om maskina er stabil etter at jeg har klokket den opp litt? Er Prime 95 bra? Evt. hvor lenge må jeg kjøre det programet for å være sikker? Hva med temperaturene? Hvordan skal jeg sjekke max temp. og idle temp.? Ble mange spørsmål her, men jeg håper noen tar seg tid til å svare på noen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Prime95, 3DMark 2001 osv. Idletemp er ikke så nøye, det er maxtemp som teller. For å være helt sikker, bør du kjøre Prime95 i ganske mange timer, gjerne et døgn. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Det med å sjekke temperatur er det lurt å ha et eksternt termometer da følerne på mange hovedkortet viser ganske feil temp. Ellers finnes det mange programmer for å lese av temp. i win. MBM5 for eksempel, ellers kanskje det følger med et på driver cd'n til hovedkortet. Endret 15. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå