Civilix Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (vet ikke om denne er plassert i riktig kategori, men ser at det er flere PSU-spørsmål i kabinetter kategorien) Har akkurat installert denne psu'en og må si at jeg er skuffa nå... For det første ligger +12V(vet ikke hvem av dem) på bare 11.61V, heldigvis er den dønn stabil der. +5V ligger på 5.00V og +3.3V ligger på 3.28V, liker ikke at volten er lavere enn den skal være menn disse tallene er akseptable synes jeg. Men 10 min etter første montering slår plutselig maskinen seg av, helt uten videre. Jeg går over allt og sjekke at ting er riktig og det er det, starter maskinen på nytt og 5 min senere dør den igjenn. Jeg har på første forsøka koblet skjermkortet og floppy på en kabel, og dvd-brenner, wd160gb IDE disk og en 74gb raptor på kabel nummer 2. dette var forsåvidt en løsning som min gamle enermax 430W klarte fint. Men bytta da til å kjøre dvd og ide-disk på egen kabel, raptoren på egen kabel, og 2 separate kabler til skjermkortet, nå er maskina stabil i vandlig bruk(testet ved å defragmentere diskene samtidig som jeg rippa en dvd-film, beste måten og bruke strøm på som jeg fant). Men nå vil den ikke klokke mere (!), prøvd meg med beskjedene 5mhz(til 205) overklokk og da fryser den helt. Kasta opp volten til 2.85V på rammen og 1.6V på cpu men den klarte fortsatt ikke 205fsb. Med enermaxen kjørte jeg fint på 220fsb(da stoppa rammen), klarte 250+fsb med async klokking og kom helt opp i 340fsb når jeg satte ned HT-bussen og cpu-multi'n. Men nå etter PSUbytte vil den da ikke overklokke i det hele tatt Jeg er ikke helt ferdig med testinga enda(skal bl.a. bytte til enermaxen igjenn og se at allt er ok da), men ser ut som om jeg skal levere tilbake denne psu'en. Noen andre som har prøvd denne og har noen erfaringer/tips som kan hjelpe meg? Foreløbig vil jeg anbefale folk å holde seg unna denne psuen, jeg har vertfall ikke finni noe positivt med den enda... PS: komponenter i maskina står i profilen Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Snodig !? Har en Antec TrueBlue 480w (byttet fra Chieftech 360w) og er megafonøyd selv. Maskina ble klokkevilig som bare det. 3.3v er 3.25v 5v er 4.95v 12v er 11.86v Kanskje du har et dårlig eksemplar ? Lykke til med å finne ut av det ! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Var litt rask med å "diagnosen", nå krasha maskina igjenn akkurat dvs at den ikke ble stabil når jeg fordelte lasten over flere kabler heller, bytta tilbake til enermaxen nå og allt funker som før. Skal prøve antecen på en maskin med langt lavere strømkrav, hvis den krasher der skal jeg sende den inn som DOA, hvis den kjører fint der benytter jeg meg av angrefristen. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 hvordan går det med PSUen din? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 hvordan går det med PSUen din? Ble forferdelig tregt svar dette, men har fått den stabil nå. Prøvd i en annen maskin (nf1,xp2500+,gf3,bare 1 hd, ingen cd-rom), og der fungerte den fint. Leverte fortsatt lav spenning på +12v der også, men var stabil. Så putta jeg den tilbake i hovedmaskinen, og da fungerte den helt fint...dog fortsatt lav spenning på +12v. Det jeg gjore forskjellig denne gangen var å koble begge strømledningene til skjermkortet til strømuttak som lå ved siden av hverandre på psu. På psu'en er det 4 strømuttak og av dem så står 3 vedsidenav hverandre og en litt for seg selv, har leita etter noe informasjon om hvorfor det er slikt men ikke finni noe svar enda("manualen" som fulgte med var forresten veldig dårlig). Har en dedikert strømuttak til raptoren, og siste blir brukt til ide-disk og dvd-brenner. Men ser ut som om det var kilden til mitt problem, og nå fungerer den fint til vandlig bruk. Overklokking går bra igjenn, men har ikke testa hvor høyt jeg kommer nå enda. Skjemkortet ser ut til å klokke hakket dårligere, men det kan ha noe med at jeg tror vifta på silenceren begynner å bli litt dårlig(har registret litt økende tempraturer også før jeg bytta psu), jeg skal lage min egen patentløsning på silenceren snart. men den leverer fortsatt bare 11.67V på 12V foringa til hoevdkortet, og jeg er ikke fornøyd med det... positivt dog at den ikke ser ut til å falle noe selv om jeg belaster den hardt(noe enermaxen hadde en tendens til å gjøre). Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 hvordan går det med PSUen din? Ble forferdelig tregt svar dette, men har fått den stabil nå. Prøvd i en annen maskin (nf1,xp2500+,gf3,bare 1 hd, ingen cd-rom), og der fungerte den fint. Leverte fortsatt lav spenning på +12v der også, men var stabil. Så putta jeg den tilbake i hovedmaskinen, og da fungerte den helt fint...dog fortsatt lav spenning på +12v. Det jeg gjore forskjellig denne gangen var å koble begge strømledningene til skjermkortet til strømuttak som lå ved siden av hverandre på psu. På psu'en er det 4 strømuttak og av dem så står 3 vedsidenav hverandre og en litt for seg selv, har leita etter noe informasjon om hvorfor det er slikt men ikke finni noe svar enda("manualen" som fulgte med var forresten veldig dårlig). Har en dedikert strømuttak til raptoren, og siste blir brukt til ide-disk og dvd-brenner. Men ser ut som om det var kilden til mitt problem, og nå fungerer den fint til vandlig bruk. Overklokking går bra igjenn, men har ikke testa hvor høyt jeg kommer nå enda. Skjemkortet ser ut til å klokke hakket dårligere, men det kan ha noe med at jeg tror vifta på silenceren begynner å bli litt dårlig(har registret litt økende tempraturer også før jeg bytta psu), jeg skal lage min egen patentløsning på silenceren snart. men den leverer fortsatt bare 11.67V på 12V foringa til hoevdkortet, og jeg er ikke fornøyd med det... positivt dog at den ikke ser ut til å falle noe selv om jeg belaster den hardt(noe enermaxen hadde en tendens til å gjøre). hey,jeg vurderte denne, men etter div. tester på nettet der gjengangeren var lav 12v, så droppet jeg det. 6800 Ultra OG lav spenning på 12v går ikke bra sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå