Teleruin Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har hele tiden hatt en 6610, som nå er gått i stykker, så jeg må ha en ny telefon, men er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Hører at 6230 er overlegene de 2 andre på funksjoner, men har liten skjerm, og ikke joystick. K700i virker jo fett, men har ikke minnebrikkeplass eller Tribånd. Lurer på hvor viktig det er med dette Er 6600 fortsatt en like god telefon, selv om det er eldre enn de andre modellene? Den virker jo overlegenm og fått masse bra omtale i testene jeg har lest, men er disse testene utdaterte ? Jeg driver en del med programmering, og ønsker en telefon som egener seg fint til dette. Dermed er MidPD2.0 nødvendig. Da er det kanskje også en fordel med en telefon mange har for å kunne lage ting til mange Ser også at en del telefoner har 3dgrafikk på en del ting. ER dette noe egent ved telefonen, eller bare at de har midpd 2.0? Minne: Irriterte meg stadig at det var lite minne på 6610'en, så derfor heller jeg litt mot minnekort ting, men tenker at kanskje 41 mb som K700i har er nok likevel. Har en egen Mp3spiller, så at jeg har minne nok til Mp3'er er ikke så viktig. Der er kanskje ikke så viktig med masse plass heller hvis man lett kan overføre ting til PC med bluetoth og USB o.l ?? Skjerm Det er jo en stor fordel dette med oppløsningen på K700i, men er det ikke litt waste når skjermen fysisk er så liten likevel ? Hvordan er 6600 sin skjerm i forhold til K700i ? Tribånd 6600 og 6230 har Tribåndsgreie. Hvor viktig er egentlig dette? Ser at K700i har videostreaming / direktevideo likevel, trodde nesten det var nødvendig å ha tribånd for det jeg. Kamera & Video Har savnet dette lenge på 6610'en min, og vil derfor ha en med dette, men det har vel alle 3. Men jeg vil også ha mulighet for å legge til bilder i telefonlista slik at jeg kan se bilder når folk ringer. Kontrollere Har ønsket meg joystick lenge. Var ikke helt fornøyd med piltastene på 6610, så der har jo K700i en fordel. En annen ting er at jeg har lett for å miste og komme borti ting, så en telefon som er nogenlunde solid hadde nå vært en fordel. Har liksom intrykk av at Nokiatelefoner aldri er bereget å vare mer enn et års tid. Stemmer ikke dette ? Kan godt ta andre merker også dersom de har samme funksjoner og kvalitet som jeg ønsker, men synes det er vanskelig å finne inngående specs om telefoner som ikke er fra de aller mest kjente merkene Gi meg noen anbefalinger her nå. Sånn som ting ser ut nå så heller jeg mest mot K700i, men...... Lenke til kommentar
Algron Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 K700i har triband Hvis du trenger Symbian burde du velge 6600, hvis ikke anbefaler jeg K700i Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Leser at du driver med programmering og da er midpd 2.0 nødvendig, valget ditt burde kanskje helle mot 6230 da, siden den har best java-ytelse av disse 3! Nokia 6600 har jo symbian, så der er jo mulighetene for programmer/programmering uendelige! Ser ingen grunn til å velge k700 fremfor de 2 andre; bortsett fra at skjermen har litt høyere oppløsning enn den på 6230 da, men jeg vil legge til at skjermen på 6230 er overraskende skarp, for ikke å snakke om kamerasøkeren -det er den beste jeg har sett på en mobil(når det gjelder skarphet og å være presis) den har ikke minnekort, dessuten har 6230 edge! Ellers funker vel alle mobilene på alle dine opplistede punkter (rett meg hvis jeg tar feil)! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ser ingen grunn til å velge k700 fremfor de 2 andre; bortsett fra at skjermen har litt høyere oppløsning enn den på 6230 da, men jeg vil legge til at skjermen på 6230 er overraskende skarp, for ikke å snakke om kamerasøkeren -det er den beste jeg har sett på en mobil(når det gjelder skarphet og å være presis) K700i sin kamerasøker er MYE skarpere enn 6230 sin (Jeg har sammenlignet de) Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hører at 6230 er overlegene de 2 andre på funksjoner, men har liten skjerm, og ikke joystick. Feil, 6600 er den overlegne av de tre du nevner. K700i virker jo fett, men har ikke minnebrikkeplass eller Tribånd. Lurer på hvor viktig det er med dette Triband vil si at den kan ta inn GSM-signaler på med forskjellige frekvenser. Norge bruker 900 og 1800. Triband-telefoner har også støtte for 1900. K700i har ikke minnekort, men du sier du har en MP3-spiller, så det er jo ikke et problem. 6230 har minnekort og MP3-spiller, men det trenger du jo ikke når du allerede har en MP3-spiller. 6600 har rimelig dårlig potensiale til å være MP3-spiller (den har, meg bekjent, ikke en inne når du kjøper den, men med SymbianOS, som den har, kan du legge inn programmer for dette), da den kun har monolyd. Er 6600 fortsatt en like god telefon, selv om det er eldre enn de andre modellene?Den virker jo overlegenm og fått masse bra omtale i testene jeg har lest, men er disse testene utdaterte ? 6600 er en kjempebra telefon ennå, mye pga. operativsystemet den kjører, SymbianOS med Series60-grensesnitt. Jeg driver en del med programmering, og ønsker en telefon som egener seg fint til dette. Dermed er MidPD2.0 nødvendig.Da er det kanskje også en fordel med en telefon mange har for å kunne lage ting til mange Ser også at en del telefoner har 3dgrafikk på en del ting. ER dette noe egent ved telefonen, eller bare at de har midpd 2.0? Hvis du kjøper 6600 kan du lage MYE mer avanserte programmer, pga. SymbianOS. Hvis jeg ikke tar helt feil er Symbian-programmer kodet i C-et-eller-annet. Irriterte meg stadig at det var lite minne på 6610'en, så derfor heller jeg litt mot minnekort ting, men tenker at kanskje 41 mb som K700i har er nok likevel.Har en egen Mp3spiller, så at jeg har minne nok til Mp3'er er ikke så viktig. Der er kanskje ikke så viktig med masse plass heller hvis man lett kan overføre ting til PC med bluetoth og USB o.l ?? Alle telefonene burde ha nok minne siden du ikke skal utnytte MP3-mulighetene. Det er jo en stor fordel dette med oppløsningen på K700i, men er det ikke litt waste når skjermen fysisk er så liten likevel ? Hvordan er 6600 sin skjerm i forhold til K700i ? Kommer an på hvordan du ser det. K700i's lille, høyoppløste skjerm er klarere. 6600's store skjerm, med like høy oppløsning (eller har K700i 176*220?), er større, og derfor litt mindre klar. Men enda veldig klar. 6230 blir grundig slått her, med sine 128*128 piksler. 6600 og 6230 har Tribåndsgreie. Hvor viktig er egentlig dette?Ser at K700i har videostreaming / direktevideo likevel, trodde nesten det var nødvendig å ha tribånd for det jeg. Som sagt, disse båndene bestemmer hvilke GSM-nettverk telefonen kan brukes i. Streaming har ingenting med triband å gjøre, med mindre du skal streame i et GSM1900-nettverk. Har savnet dette lenge på 6610'en min, og vil derfor ha en med dette, men det har vel alle 3. Men jeg vil også ha mulighet for å legge til bilder i telefonlista slik at jeg kan se bilder når folk ringer. Som du sier, så har alle kamera, med samme oppløsning. Kvalitetsforskjellene på bildene vet jeg ikke noe om. Med 6600 kan du bruke Full Screen Caller for å vise bilde av den som ringer. Har ønsket meg joystick lenge. Var ikke helt fornøyd med piltastene på 6610, så der har jo K700i en fordel. Nå har jo 6600 også joystick. Som du ser, så nevner jeg Symbian en del. Symbian er operativsystem for telefoner, utviklet av flere produsenter, deriblandt Nokia, Siemens og SE (tror jeg). Nokia har i det siste laget enormt mange Symbian-telefoner med S60-grensesnittet. Symbian tillater avanserte programmer (i forhold til vanlige (ikke-Symbian) telefoners små, puslete Java-programmer), og gir tilgang til alle mapper, stasjoner og funksjoner på telefonen. De har vanligvis (jeg vet ikke om noen unntak, men vil helst ikke drite meg ut nå) også Java-støtte. 6600 har støtte for MIDP1.1 og MIDP2.0. Jeg ville tatt 6600, den gir desidert flest funksjoner for pengene. Dessverre har den dårlig batterilevetid og er litt stor, noe du ikke kommer unna når du kjøper en Symbian-telefon. Håper det hjelper litt, lurer du på noe mer så bare spør! Lenke til kommentar
Teleruin Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Triband vil si at den kan ta inn GSM-signaler på med forskjellige frekvenser. Norge bruker 900 og 1800. Triband-telefoner har også støtte for 1900. Har alltid trodd at Tribåd var det samme som UTMS og 3G jeg. At det var en slags rask overføring som nesten var nødvendig for videostreaming og videokonferanser o.l Trodde nesten EDGE var noe av det samme, men det kan vel umulig være 4 begreper om det samme. Hva er forresten forskjellen på xHTML leser og cHTML leser? Og hva er egentlig best av det ? Var å prøvde 6230 og K700i i butikken i dag. Må si at 3210 ikke var på langt nær så fæle piltaster som jeg trodde den skulle ha, ok K700i hade mye vondere taster synes jeg, men det virket som et bedre skrivesystem. Åja, også en ting til. Alle disse modellene kan vel brukes for å f.eks gi en Laptop internettilgang ? Det er faktisk en litt fancy og viktig funksjon synes jeg. Nå begynnte jeg å sikkle litt på 7610 også, siden den virker som har det beste fra alle. men den var jo litt dyr ja. Jeg ser at Ericson har noe som heter Quickshare. Hva er egentlig forskjellen på dette og vanlig bluetoth ? Hvis man f.eks kjøper en sånn Ericson dings som har Scart og som kan ta imot bilder inn til TV'en. Vil det fungere å sende bilder til den med en 6230 også da, siden dne også har bluetoth ? Hvordan er det forresten med N-gage. Kan den kokurere med de andre her. JEG vet den har fått mye pes, men er ikke det mest på grunn av design ? At så få vil ha den frodi det ser ut som en leke og ikke telefon liksom. Je gir stort sett blanke i design nemlig. Så hvis det bare er detet som trekker den ned så er den aktuell. Endret 15. november 2004 av Teleruin Lenke til kommentar
Teleruin Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 I denne testen står det at k700i ikke har HSCSD. Mens det står her på SonyErricssons sider at den har Høyhastighetsdata. Når ejg ser på de same sidene hva Høyhastighetsdata betyr, så får jeg dette som svar: Høyhastighetsdata HSCSD – en kommunikasjonsstandard som muliggjør overføring av GSM-data 14,4-28,8 kbps . Har den eller har den ikke det. Jeg har Chess King abbonement nemlig, og tror ikke de leverer EDGE som tjeneste, men de leverer vist "HSCSD (Høyhastighetsdata)". Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 N-Gage kjører jo Symbian, så på enkelte punkter stiller den faktisk likt med 6600. Det er jo bra. Men den har ikke kamera. HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) is a specification for data transfer over GSM networks. HSCSD utilizes up to four 9.6Kb or 14.4Kb time slots, for a total bandwidth of 38.4Kb or 57.6Kb. Det tilsvarer jo GPRS klasse 10. Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Joda, det er HSCSD på K700 med maxhastighet på 28.8. Velger du en Nokia så har du maxhastighet på 38,4(kun i Telenors nett). Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 N-Gage kjører jo Symbian, så på enkelte punkter stiller den faktisk likt med 6600. Det er jo bra.Men den har ikke kamera. HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) is a specification for data transfer over GSM networks. HSCSD utilizes up to four 9.6Kb or 14.4Kb time slots, for a total bandwidth of 38.4Kb or 57.6Kb. Det tilsvarer jo GPRS klasse 10. Er ikke mange operatører som støtter 57 kbps på HSCSD, og heller ikke mange telefoner. Eneste tlf jeg kommer på i farta som støtter dette er Siemens S40 som gikk ut av produksjon for noen år siden. Det var(og er?) verdens raskeste HSCSD tlf, og faktik den eneste HSCSD tlf som Siemens har kommet med. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Og S40 var egentlig ikke en Siemens telefon en gang Siemens gikk sammen/kjøpte mobildivisjonen til Bosch, og S40 fulgte med på lasset. HSCSD har en fordel her i Norge hvor GPRS er dyrt. Hvis du skal laste ned mye på maks. fart, så kan det lønne seg. Men for f.eks. e-post og surfing, hvor det blir en del tid hvor båndbredden ikke benyttes, så lønner GPRS seg. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Jeg ser at Ericson har noe som heter Quickshare. Hva er egentlig forskjellen på dette og vanlig bluetoth ? Quickshare har ikke noe med bluetooth å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå