dolemite Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har en xp 2500+ barton kjerne men tror det er noe galt med den. Barton kjernene er jo relativt ganske kjølige, men min altfor varm. den holder opp mot 60C når den egentlig skulle holdt 40. har 2 venner med samme hovedkort samme oppsett og samme prossesor og kjøler. De har 50C når de har overklokket til 3200+. Jeg kan jo ikke overklokke med den tempraturen. Noe som irriterer meg grenseløst. Jeg har prøvd alt med kabinett vifter og fanducts. Men den rikker seg nesten ikke. Så nå tenkte jeg tiden var inne for å kaste kjølern min på dynga. :!: Er en relativt svak kjøler men veldig støysvak. Lurte på om noen visste noen gode kraftige kjølere som de kunne anbefale? jeg er ikke så opptatt av støy. når jeg arbeider relativt lite med pc'n. Bare vi ikke snakker om en gigantisk delta vifte på 60 dB. Det blir for mye selv for meg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker du kjølepasta? PS: sendte deg en PM. Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 ja såklart bruker Artic Silver 5. lurte også kanskje på om det hjalp med vannkjøling feks bigwater? kanskje den klarere å få den ned? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 åsen vifte har du? BOXED? har du prøvd å rydde slik at du får bedre luftstrømning? mine råd. 1Rydd i kabinettet 2skaff et par kab.vifter (under 20-25db er greit, hvis du ikke liger støy ) 3sett på en bedre CPU vifte eller vannkjøling hvis du syns det er verdt det, men du skal da kunne klare å klokke den Xp2500'n til 3200+ og fortsatt ha en temp på rundt 50 til 55C grader hvis du hadde hatt bra gjenomstrømmning med luft og en god kjøler. Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Så på Thermalright SP-97 og den virka jo riiiimlig lovende ut kabinettet mitt er så rydig som det går ann å bli og luftgjennomstrømningen min kunne vært litt bedre men er brukbar. med 2 80mm vifter i front og en 120mm bak. Når man skal ut med så mye penger for en kjøler (Thermalright SP-97) legger jeg på 200 til får jeg jo big water fra TT, og den frister Er jo litt feil sted å spørre om det men har noen noe vbra opplevelser med den eller burde jeg satse på Thermalright SP-97 eller eventuelt en annen en? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Tror det er noe galt med din CPU... Det er merkelig at den er så varm.. Samme kjøler som meg og... Min holder 15 grader mindre enn din... Oppgrader til AMD 64 S939 XP3500+ Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 temperaturene varierer abhengig av bios.. har hørt at det kan være så mye som 10 grader mellom to bioser. (til abit nf7-s) (temperaturen er den samme med de 2 biosene, men avlesningene er forskjellige) Du kan jo prøve å flashe til en annen bios og se om det forandrer seg. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hvordan skjekker du temp?? du kan jo uansett prøve å ta av kjøleren, fjerne kjølepataen og sette det på på nytt. og du kan jo skjekke voltage Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Stemmer det at din cpu er et par år gammel? Jeg har en tilsvarende cpu med tilsvarende problem. Det er imidlertid to gode nyheter: 1 - Den har antagelig ikke låst multiplier. 2 - Den greier seg fint på 60-70 grader. Har nå kjørt min cpu på 100% tilnærmet 24/7 i snart 1,5 år uten problemer. Tem ligger på 55 - 70 grader avhengig av romtemperatur og hvor hardt jeg kjører viftene. Og ja, den ER så varm... Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 nei er barton kjerne så er vel bortimot 1 år gammel. kjølepasta har jeg sjekket flere ganger. men tempen er forskjellig på samme hovekort 20C forskjell og det er mye. volt har jeg ikke sjekket. kan være det, men tviler. Er i militæret nå så litt vanskelig å sjekke på sekundet. må vente til helgen. Har prøvd med 2 prossesorer. den ene var bare et par grader kaldere. kan det være noen andre deler som får opp tempen? eller kjøleren min som kanskje har litt ru overflate eller noe sånt. Så den ikke suger opp så mye varme? Jeg har absolut ikke peiling her. men skal skaffe nye kjøle løsning om ikke altfor lenge og nytt kabinett. lian li. Nå har jeg chiftech big tower. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 kan det være noen andre deler som får opp tempen? det hender Ofte at Biosen tar opptil 3-4C grader feil (tolleranse avvik +/- 3-4C grader. så det kan hjelpe noe. du har vel ikke satt volten på CPU'n høyere enn standard da? STD er 1.65v vcore for din CPU, og hvis du ikke har tatt på kjølepasta kan det faktisk ha hele 10C grader å si (har testet det engang). Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Ok, takk! Får sjekke det neste gang jeg har perm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå