maedox Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hei! Har litt trøbbel med et spill som ikke vil fungere. Har prøvd en del forskjellige ting; F.eks. avinstallere og reinstallere skjermkortdriverne. Prøvde også avinstallasjon av DirectX. Ser ut til at jeg har fått rulla tilbake til DX 8.1. Problemet nå er at jeg ikke får installert DirectX 9.0c Kjører setup'en og får opp den lisens saken, når så DX skal installeres hopper den øyeblikkelig til vinduet som sier at filene er ferdig installart og klare til bruk. Den installerer dermed ingenting, og sier heller ikke at jeg må restarte maskinen. Har prøvd flere avinstalleringsverktøy for DX, og når jeg kjører DX9 spill får jeg beskjed om at DX 8.1 er installert. Noen som har opplevd dette og kanskje har noen ideer til løsning? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Har prøvd Half-life 2 og det funker. Står i spillet at jeg har DirectX 8.1 installert! Ingen som har noen ideer? Har søkt rundt på microsoft sidene for å se etter en løsning. Klin umulig å finne noe som hjelper. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Spørs litt hva som er problemet. Fikk opp en feil der det stod DDR_GENERIC ERROR som jeg fant ut hadde noe med DirectX å gjøre. Ingen kunne fortelle meg hva jeg kunne gjøre for å bote på problemet, og jeg prøvde å rulle tilbake DirectX til 8.1, som du. Ingenting endret seg. Prøvde å installere DirectX 9.0 igjen. Ikke mulig. Står at det er klart, noe det ikke er. Løsningen var å laste ned noen helt andre drivere, nemlig en pakke med videodrivere man egentlig må betale en liten formue for. Tror de fulgte med XP SP1, men ikke SP2. Fant disse allikevel på nettet, men husker selvfølgelig ikke hva de het. Hadde noe med å avspille filmen på begynnelsen av spillet. håper dette hjelper litt ihvertfall. Skal prøve å komme på navnet på driverpakken. Edit 2min senere: Indeo Video Codec het det. Kan kjøpes fra ligos.com Endret 18. november 2004 av Crazysteps Lenke til kommentar
maedox Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Skjønner ikke at en videokodek-pakke skal hjelpe... Men bra noen svarer iallfall Det jeg stusser mest på nå er at HL2 fungerer? Krever jo DX9. Regner med jeg kanskje går glipp av noen feete effekter i spillet NFS Underground 2 funker også. *fike til microsoft* for at de aldri kan lage noe som funker 100% hele tida! ARGH! Det er så irriterende! Orker ikke installere windows på nytt. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Skjønte ikke helt det jeg heller, før det plutselig virket. Kan hende vi faktisk har Dx9.0 men at en bug gjør at det står 8.1 fremdeles. Hos meg fungerte alt som krevde DX, bortsett fra Swat3, som altså viste seg å være indeo sin feil. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Winuscon forteller dere hvilket DX versjoner dere har. http://www.matirsoft.com/main/winuscon.htm ( freeware ) lykke til Lenke til kommentar
maedox Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Sammenlignet versjonsnumrene med dxdiag på laptopen som har DX9c installert. Alle er like untatt 8 + 2 filer som mangler. Hvor snålt er det? Kopierte bare filene fra laptopen, bortsett fra en som var i bruk. Skal prøve i sikkermodus, men har ikke tid nå. Merkelig at ikke installasjonsprogrammet til DirectX ser at noen filer er for gamle... Men da er vel problemet omtrent løst, bortsett fra DX oppgis til å være 8.1 så funker jo alle applikasjoner uansett Spillet som ikke funka i første innlegget var NFS Underground 2 og det trengte bare en oppdatering. Endret 18. november 2004 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå