Åsmund Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 kom en tlf på jobb her og lurte på om det fantes noe program som kunne gi en 9 åring noe mattematiske utfordringer. Han begynte vist å bli lei matta fordi det var for enkelt. Så jeg tenkte kanskje c++ kunne være noe? Det ville jo vert fryktelig nyttig for han. Om han er så intelligent kan han jo få en god jobb om han begyner å lære css nå. Ville jeg tro da, jeg må spørre dere fordi jeg har ikke snøring på hvordan programering foregår, hvor mye matte det er osv. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Hvis han skal lære C++ må han regne med å lese engelsk fagliteratur hvis han ikke har noen til å undervise ham. Det er ikke grufult mye matte i C++, men litt er det. Han vil nok få noe å bryne seg på skal du se. Ønsker han lykke til ihvertfall. Edit: Var litt kjapp med å poste Edit2: Var det C++, eller CSS han skulle lære? Om han er så intelligent kan han jo få en god jobb om han begyner å lære css nå. Endret 15. november 2004 av zirener Lenke til kommentar
iobas Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hvor mye matte det er kommer helt an på hva man programmerer. i grafikk er det ekstremt mye vanskelig og ikke fullt så vanskelig matte. en utfordring for en 9åring kan f.eks være en linjealgoritme. altså bare hvordan man får en linje fra x,y til z,w på skjermen. da er tinyptc fint å bruke Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 øø css og c++ ja,, c++ tenkte jeg på. skal sjekke ut tinyptc Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Hva med helt vanlig C? Eller QuickBasic? Det er liksom litt mye å sette seg inn i C++ før du i det hele tatt kommer til det matematiske. Endret 16. november 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Python muligens, mange forskere som liker dette språket. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Synes ikke hverken C eller C++ passer til en 9-åring i sammenheng med matte. For det første har språkene, spesiellt C, en masse vedlikeholdsarbeid som må gjøres i sammenheng ("samtidig") med den matnyttige programmeringen. For det andre er ikke C++ et "mattespråk" ( Maxima og TeXmacs kombinert er kjempemessig; og Maxima kan programmeres/utvides v.h.a. Lisp ), det er et generellt programmeringsspråk. Så det kan være greit å bestemme seg; er det matte som er tingen her, eller er det programmering? Edit: Hvis det er matte /og/ programmering som er tingen synes jeg fortsatt ikke C eller C++ passer til en som skal starte med dette. Det finnes bedre alternativer; Python ble nevnt - da slipper man unna alt "vedlikeholdsarbeidet" og kommer rett på sak. Eller eventuellt Maxma+TeXmacs som jeg nevnte ovenfor da. Endret 16. november 2004 av søppel Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 calc.exe er jo også bra. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 jo, om noen vet om noen program som ikke har med programering men matte å gjøre hadde det og vert fint. Kjekt med alternativer. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 jo, om noen vet om noen program som ikke har med programering men matte å gjøre hadde det og vert fint. Kjekt med alternativer. Maple hadde kanskje vært noe, det er forholdsvis brukervennlig og passer for såvel symbolsk som numerisk matematikk, men det koster litt. Av gratisalternativer jeg kan komme på er Maxima (symbolsk/numerisk), Scilab (numerisk) og Octave (numerisk). Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Kjenne meg litt igjen i dette, ikke dumt å lære seg å programere, men i c/c++ skal det litt til for å komme i gang. Så det var en som nevnte, QuickBasic. Det lekte jeg meg når jeg var så gamme, var veldig lett å komme i gang med husker jeg. Hadde ikke noen bok eller noen å spørre, men klarte å lage mye gøy. Husker ikke lenger detaljer, men det finnes vel i windows fortsatt? Har ikke mulighetil å sjekke nå, men det burde være et hot tips å prøve ut. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Til tross for at matte og programmering henger litt sammen så ville jeg ikke ha gitt en 9-åring i oppgave å lære seg C eller C++. Til tross for at matrosen muligens har tilstrekkelig med mattematiske kunnskaper for å lære seg C eller C++, så burde han etter min mening, enten lære seg CSS e.l. (som nevnt) eller gi ham matteoppgaver som er mer utfordrende. (Om han vil det da selvfølgelig). Lenke til kommentar
iobas Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 lære seg css istedetfor c++? hva er det for noe piss? css har da absolutt ingenting med matte å gjøre Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det blir litt feil ja.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Man trenger ikke kunne hele Windows Platform SDK for å lage enkle matte programmer, men C++ blir litt drøyt tror jeg. Lenke til kommentar
maw Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 han kan jo heller lære seg assembly, hvis han er så klok. Der er det mye mer matte, og ting å holde styr på. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Assembly er ikke egnet å bruke i sammenheng med matte, det blir for lavnivå. Matte er abstrakt (finnes det noe mer abstrakt?) og krever et språk med abstrakte muligheter når man skal uttrykke seg. Edit: IMHO, of course. Endret 16. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 asm & matte == 0 Hehe Nei, da bør man nok heller skjele til Haskell, f.eks, som fordrer en ganske annen tankegang en asm Lenke til kommentar
saboi Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 det er ikke noe mer matematikk i assembly enn det det er i c++. selve språket i seg selv er det jo ingenting matte i, så det kommer jo helt an på hva du programmerer Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hva er matte? beklager -- måtte bare Edit2: Altså - det er i hvertfall /mer/ enn å flytte ting inn og ut av registere og legge sammen to tall, ikkesannt? Endret 17. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå