Knick Knack Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tom's måler effektforbruk: 3.8 GHz P4-570 and E0 Stepping To End Intel's Performance Crisis *lese lese* Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tom's måler effektforbruk:3.8 GHz P4-570 and E0 Stepping To End Intel's Performance Crisis *lese lese* Har lest , har lest Meget inntresangt , meget Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Ser i allefall ut til at en dual 3.2 GHz prosessor ikke skal bli noe problem ved 90nm. Det er vel også hva Intel har "lovt" om jeg ikke husker feil. Endret 16. november 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tom's måler effektforbruk:3.8 GHz P4-570 and E0 Stepping To End Intel's Performance Crisis *lese lese* Har lest , har lest Meget inntresangt , meget hei snekkern! 5x0J prosessor skal kjøpes inn til min brors shuttle neste uke. skal holde deg oppdatert med temps osv! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 har sjøl en Prescott.. den eige Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Ser i allefall ut til at en dual 3.2 GHz prosessor ikke skal bli noe problem ved 90nm. Det er vel også hva Intel har "lovt" om jeg ikke husker feil. Mulig det ja, det ser ut til at Intel endelig har løst noen av problemene med sin 90nm-prosess. Idle-temperaturen virker nå å være under kontroll, nå gjelder det bare å få fikset load-temperaturen også. AMD sin 90nm-prosess virker å holde det den lovet og vel så det, og ser ut til å slippe unna problemene til Intel. Endret 16. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tror ikke vi har hørt det siste fra Prescott enda nei Noe som heter " den som ler sist ..... " Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Prescott har fortsatt et godt stykke å gå før den blir friskmeldt: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...spx?i=2275&p=13 Ikke noe å le av forøvrig Endret 16. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Ser i allefall ut til at en dual 3.2 GHz prosessor ikke skal bli noe problem ved 90nm. Det er vel også hva Intel har "lovt" om jeg ikke husker feil. Mulig det ja, det ser ut til at Intel endelig har løst noen av problemene med sin 90nm-prosess. Idle-temperaturen virker nå å være under kontroll, nå gjelder det å få fikset load-temperaturen. AMD sin 90nm-prosess virker å holde det den lovet og vel så det, og ser ut til å slippe problemene til Intel. Riktig at AMD ser ut til å gjøre det _svært bra_ på effektforbrukte, men de betaler ved å få en chip som ikke lar seg klokke så høyt som en normalt skulle forvente. Siden mobil markedet er sterkt voksende så er dette neppe noe krise for AMD, men de kan være rimelig fornøyd med at Intel snubla så kraftig med Prescott. Hadde Intel valgt en mindre agressiv arkitektur så hadde AMD hatt skjegget fullt av postkasser nå. Men litt flaks skal en jo ha. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Riktig at AMD ser ut til å gjøre det _svært bra_ på effektforbrukte, men de betaler ved å få en chip som ikke lar seg klokke så høyt som en normalt skulle forvente. Tja, se på dette da: AMD Athlon 64 3000+ (90nm) 1.8GHz, 512KB L2 Cache 939-Pin 64-bit Processor - OEM - Customer Reviews This CPU is of the most overclockable CPU ever!!! Some people overclocked it +45% stable on air!!! This is a must have CPU if you're an overclocker Siden mobil markedet er sterkt voksende så er dette neppe noe krise for AMD, men de kan være rimelig fornøyd med at Intel snubla så kraftig med Prescott. Hadde Intel valgt en mindre agressiv arkitektur så hadde AMD hatt skjegget fullt av postkasser nå. Men litt flaks skal en jo ha. Hehe, skulle egentlig bare mangle etter flere år med nedtur. Det ser ut til at "flaksen" kommer til å holde hele neste år også Endret 16. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tom's måler effektforbruk:3.8 GHz P4-570 and E0 Stepping To End Intel's Performance Crisis *lese lese* Har lest , har lest Meget inntresangt , meget hei snekkern! 5x0J prosessor skal kjøpes inn til min brors shuttle neste uke. skal holde deg oppdatert med temps osv! Bra , denne utviklingen gjør at en ny Intelmaskin kommer nermere og nermere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Riktig at AMD ser ut til å gjøre det _svært bra_ på effektforbrukte, men de betaler ved å få en chip som ikke lar seg klokke så høyt som en normalt skulle forvente. Tja, se på dette da: AMD Athlon 64 3000+ (90nm) 1.8GHz, 512KB L2 Cache 939-Pin 64-bit Processor - OEM - Customer Reviews This CPU is of the most overclockable CPU ever!!! Some people overclocked it +45% stable on air!!! This is a must have CPU if you're an overclocker Siden mobil markedet er sterkt voksende så er dette neppe noe krise for AMD, men de kan være rimelig fornøyd med at Intel snubla så kraftig med Prescott. Hadde Intel valgt en mindre agressiv arkitektur så hadde AMD hatt skjegget fullt av postkasser nå. Men litt flaks skal en jo ha. Hehe, skulle egentlig bare mangle etter flere år med nedtur. Det ser ut til at "flaksen" kommer til å holde hele neste år også Vel enkelteksemplarer kan nok finnes , men det er svært langt mellom dem , de som klarer 45% med denne har da modifisert hovedkortene, noe du "glemte" å ta med Ellers er det en kjent sak at 3000, 3200. og3400 alle klokker til omtrent det samme og de resterende heller ikke imponerer . Personelig synest jeg det er betenkelig at de spyr ut en masse cpuer med indentisk ytelse bare med forsjellig betegnelse og pris Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Tror ikke vi har hørt det siste fra Prescott enda nei Noe som heter " den som ler sist ..... " Ler fortsatt sist? hehe Men både AMD og Intel er sterke for tiden, på hver sine felt. Tror jeg kommer til å skaffe meg en(da en) AMD til min maskin, da AMD er best på desktop for tiden. Men jeg gleder meg også mye til Intel kommer med sine nye "hjertebarn". Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Personelig synest jeg det er betenkelig at de spyr ut en masse cpuer med indentisk ytelse bare med forsjellig betegnelse og pris Synd du ikke fikk gå handelskole... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Personelig synest jeg det er betenkelig at de spyr ut en masse cpuer med indentisk ytelse bare med forsjellig betegnelse og pris Synd du ikke fikk gå handelskole... Hvem sier jeg ikke har den Dessuten trenger en vel neppe så mye ytdannelse for å skjønne at dette utelukende er basert på profitt Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Personelig synest jeg det er betenkelig at de spyr ut en masse cpuer med indentisk ytelse bare med forsjellig betegnelse og pris Synd du ikke fikk gå handelskole... Hvem sier jeg ikke har den Dessuten trenger en vel neppe så mye ytdannelse for å skjønne at dette utelukende er basert på profitt Har du sett alle bilene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Personelig synest jeg det er betenkelig at de spyr ut en masse cpuer med indentisk ytelse bare med forsjellig betegnelse og pris Synd du ikke fikk gå handelskole... Hvem sier jeg ikke har den Dessuten trenger en vel neppe så mye ytdannelse for å skjønne at dette utelukende er basert på profitt Har du sett alle bilene? Sakligheten din overgår jo alt , hurra Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg lurer bare på hva AMD kommer til å kalle de nye CPU'ene sine? - Ettersom Intel slutter å satse på "klokke-frekvens"... AMD hatches new naming plan for chip generations For years, the Sunnyvale, Calif.-based company designated its chip generations by the letter K. The company sold K-6 chips in the late '90s, and the Athlon and Opteron were brand names for, respectively, the K7 and K8 generations of processors. AMD's K was a counterpart to Intel's P designation for chip families such as the P5 (the first Pentium) and the P6, which included both the Pentium II and III. Now, however, AMD has done away with the designation because it has launched a strategy to enter a wider variety of markets. This effort will involve simultaneously developing, and selling, chips based on different designs for separate markets. For most of its history, AMD sold one chip generation at a time and tweaked it slightly to squeeze into different markets. "We don't really talk about K8 and K9 anymore," said Fred Weber, AMD's chief technical officer. The company's plan to diversify its product line is already underway. AMD has separate design teams working on server chips, desktop chips, standard notebook chips, low-power notebook chips and inexpensive chips for Internet appliances and consumer electronics, said Dirk Meyer, executive vice president of AMD's Computation Products Group. AMD has also been actively hiring designers from competitors, such as IBM and Sun Microsystems, Weber said. The inaugural K-less chips will emerge in the second half of 2005, when AMD comes out with its first dual core chips for servers, notebooks and desktops. A year ago, these were known as the K9 generation. In 2006, AMD will release a line of processors code-named Pacifica, which will contain enhanced security features and a virtualization technology that will let a single computer run more than one operating system. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Riktig at AMD ser ut til å gjøre det _svært bra_ på effektforbrukte, men de betaler ved å få en chip som ikke lar seg klokke så høyt som en normalt skulle forvente. Tja, se på dette da: AMD Athlon 64 3000+ (90nm) 1.8GHz, 512KB L2 Cache 939-Pin 64-bit Processor - OEM - Customer Reviews This CPU is of the most overclockable CPU ever!!! Some people overclocked it +45% stable on air!!! This is a must have CPU if you're an overclocker Siden mobil markedet er sterkt voksende så er dette neppe noe krise for AMD, men de kan være rimelig fornøyd med at Intel snubla så kraftig med Prescott. Hadde Intel valgt en mindre agressiv arkitektur så hadde AMD hatt skjegget fullt av postkasser nå. Men litt flaks skal en jo ha. Hehe, skulle egentlig bare mangle etter flere år med nedtur. Det ser ut til at "flaksen" kommer til å holde hele neste år også Den 45% overklokkinga resulterer ikke i mer enn 2.6GHz prosessor. Altså det samme som FX55 på 130nm. Det synes jeg er et dårlig tegn hva frekvens skalering angår. Md flaskehals kan jeg da anta at du sikter til FSB? Vel P-M baserte design på 800FSB vil neppe være utsatt for nevneverdig flaskehals. Intel har så avansert prefetch og kompakt cache at det ikke er veldig mye å hente på ODMC for dem. Det er instruksjons decoding som er flaskehalsen i P4 ikke FSB. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Glem det. Endret 23. november 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå