Gå til innhold

Opgradere BIOS , Ingen floppy drive.

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg trenger og oppgradere BIOS på min ECS, men har ikke floppy disk på den.

Det skal vistnok være mulig og gjøre dette fra en Boot CD, men får ikke dette til med boot Imaget til Nero. Får ikke rettigheter til og kjøre fila.

Er det noen som vet om et Image til en bootCD med MSDOS på? Som det går og oppgradere BIOS fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Etter litt knot, fikk jeg dette til fint jeg.

Det finnes mange måter å gjøre dette på, men slik gjorde jeg det :

1. Lasta ned et praktisk Dos 7 image herfra .

2. Pakka ut, lasta ned WinImage. Load'a det utpakka imaget, og lagra som det som .IMA .

3. Start Nero, velg Boot CD, floppy emulering, lasta image. så la jeg bare til firmware-filene som en vanlig cd. Brenn og boot.

Et par små tips: Hvis du har, bruk en cd-rw. lite vits å sløse en cdr på 3 mb elns.(ja jeg VET at det koster slik og ingenting, men er ganske surt når du trenger en cd, men mangler). En annen ting å legge seg i minnet, er at støtten for lange filnavn under dos er begrenset. hvis du legger til flere filer, er det enklere å holde styr om du holder deg til 8.3 filnavn.

Og gidder ikke redigere eventuelle typos

Lenke til kommentar

Ahh.

Det var enkelt og godt skrevet. All ros til deg, pr0xZen! Synes det er litt skummelt å flashe fra wiundows...har desverre gjort det...men det var visst bare å bytte BIOS-brikken. Jeg vil påpeke (nok en gang) at hvis dere bruker winphlash, IKKE bruk backupen som blir lagd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...