Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips og triks til mellomstore LAN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) sett opp dhcp

2) monitorer nettet, og hiv ut alle som driver med portscan ol.

3) la alle i crewet gå med skjorte det står crew på (så folk slipper å lete)

4) sjekk at dere har nok strøm(gjerne bruk en eletrikker til å se på dette)

5) sjekk forsikringer ol.

6) ha alltid 2 som er vakter(disse rydder, hindrer tyveri osv)

7) høytaler forbud/restriksjoner

8) eget hvileområde om mulig(der folk kan sove osv)

9) sjekk ventilasjonen

10) vurder om dere skal ha åpent hele døgnet, eller bare på dagtid(dagtid fra 09.00 til 01.00 funker bedre en mange tror :-P )

 

tja, mer kom jeg ikke på i farta

Lenke til kommentar

Det viktigste er å ha ett godt crew, som ihvertfall har erfarne folk på de viktigste plassene. (net, tech, admins o.l) Er det i boks så er mye gjort.

 

Ellers er det viktig med oppegående nett og en server som tilyr det meste av vanlige tjenester. Ellers er compoer og gjerne morsomme wildcompos ett bra tilskudd til LANet.

 

Lykke til :) Håper jeg hjalp deg/dere litt nå...

Lenke til kommentar
En grei server som kan tilby det de trenger av programmer og tjenester

Dedikert(e) spillserver(e).

DHCP-server

DC-hub

 

Andre ting:

* Krev at alle er i samme arbeidgruppe/domene. Det blir mykje mindre dumme spørsmål for crewet å ta seg av.

* Lag nokre kopier av dei viktigste patchene til Windows 2k og XP, og krev at folk installerer dei, samt har oppdatert antivirusprogram (AVG er gratis).

* Vær striks på at crewet kun har med det som går på nettverket og lanet å gjere. Folks hardware-problem er ikkje crewet sitt problem.

Lenke til kommentar

lista over ting jeg kan komme på over ting som kan gjøre et lan party(data party) bra er LANG trur ikke jeg orker og skrive alt det her. er selv sjef for lan på 500stk 2ganger i året ( polarparty.no ).

 

Di ting folk glemmer er:

-plan hvordan du skal finne ukjente dhcpere.

-backup plan på alt.

-gjør mest FØR lanet ( vil ikke si 1-2timer før men 1-2uker før siden lan dagen er det som regle nok og gjøre.

-ha bestandig 25%mer i crew enn det som trengs siden folk sikker av og ikke kommer og sånt.

-crew folk er viktig og velge folk som vil/orker og jobbe helletiden og vært på dataparty før.

-passe på og huske at crew krever litt mat (helst til faste tider)

-sette opp 2 gatewayer og 2dhcper ( ikke samme pcer ,siden 1 av dem kræsjer 100% ) letter og bytte 2tper enn og installer linux/windows på nytt.

-ha en firewall før gatewayen som spærer for virus! (sist lan brukte vi opp 3kort ,di tokk fyr :)

-strøm er det bare og beregne 1,3amper per pc (vil si 2stk 16mper på 24bord rad) ikke gjør som tg og tru at 1amper holder.

-pass på at kantine persjonele ikke spiser alt i kantina (ja di spiser mye.) og somregle jenter mellom 14-17år har en tedens til og ta litt av pengen i loma.

-har en liste om er LANG! har vært med som admin/crew på ca 40-50lans ,alt fra the gathring til små lan hoss folk og alt mellom.

-hvis du trenger hjelp så leier vi ut utstyre på www.polarparty.no/utstyr.php

-beregn altid at kun 70% av alle plasser blir tatt (selv om det er fult)

-lurer du på noe mail meg så svarer jeg som regle innen 1dag. siden jeg ikke er forumet så ofte

 

[email protected]

Erik Ranvik

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...