Gå til innhold

Fjerne restart-melding fra win-update

enden

Anbefalte innlegg

Med nye wu5 er det kommet et grusomt irriterende varsel som ligger i systray og lurer på meg. Med jevne mellomrom hopper det opp og skriker BØ (spør om jeg vil restarte). Jeg er sta og jævlig, og gidder ikke lagre de fem-seks prosjektene jeg til enhver tid har oppe, så jeg velger fa/&¤%&/#@&%en meg selv når jeg vil restarte.

Spørsmålet er hvordan jeg dreper den jævlen som har plaget meg halve morgenen. Kjører den som en egen service, eller må jeg inn i regiteret med motorsag for å ta rotta på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har altså kjørt windows update og installert oppdateringer og nå sitter den og skriker om at du må restarte. Har følgende råd:

Restart.

Windows er laga sånn at det krever restart etter enkelte oppdateringer og du kan risikere at hele systemet låser seg om du ikke gjør det.

Prøvd dette og det tar enda mer tid å reinstallere hele fanskapen enn å lagre og restarte. Om det blir for plagsomt over tid bytt operativsystem, syns forøvrig ms har skjerpet restartingen sin kraftig etter winxp kom. Trenger ikke restarte en gang pr patch som man måtte i "gode", gamle dager... :p

edit: skrivefeil

Endret av GA75
Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke aktuelt for meg å restarte. Er det viktige oppdateringer restarter jeg selvfølgelig, men jeg har hverken tid eller lyst til å bruke tid på å lagre alt, restarte og så hente det opp igjen bare fordi jeg var dum nok til å legge inn mediaplayer 10...

Jeg har nå 32 vinduer oppe, og gudene vet hva liggende i minnet. Det kommer til å koste mye tid og svette på å få opp alt igjen. Det er flott at man blir minnet på å restarte, men denne måten er for aktiv. Jeg er ikke interressert i at et vindu skal hoppe opp og stjele fokus mens jeg sitter og jobber. Hva skadde med de søte små tegneserieballongene ved systray..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...