navido82 Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei. I natt lot jeg PC-en stå på siden jeg hadde noe arbeid som måtte gjøres. Ssjjjjjjjjj var det eneste i hodet mitt hele natt. NÅ ER DET NOK jeg har lest litt om støydempingsmatter her, men har ikke hørt noe om det før nå. Derfor har jeg følgende spørsmål som jeg håper alle kan være med å bidra med da de fleste av oss ikke liker ikke støy: 1) hvordan bruker jeg de mattene? 2) hvilken type mapper anbefaler dere? Gi meg helst linker er dere snille 3) Hvor mange mapper trenger jeg egentlig? 4) Hvordan monterer man slike mapper? 5) Hvor i PC-en skal man ha disse mappene? 4) Leste litt at tempen øker når man setter slike viftere. jeg bruker den sidevifta på cieftec dragon medium kabinettet mitt og tenkte å kjøpe to av denne vifteren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB. Er det bra nok? og hva anbefaler dere ellers? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 09:48, navido82 skrev:Hei.I natt lot jeg PC-en stå på siden jeg hadde noe arbeid som måtte gjøres. Ssjjjjjjjjj var det eneste i hodet mitt hele natt. NÅ ER DET NOKjeg har lest litt om støydempingsmatter her, men har ikke hørt noe om det før nå. Derfor har jeg følgende spørsmål som jeg håper alle kan være med å bidra med da de fleste av oss ikke liker ikke støy:1) hvordan bruker jeg de mattene?2) hvilken type mapper anbefaler dere? Gi meg helst linker er dere snille3) Hvor mange mapper trenger jeg egentlig?4) Hvordan monterer man slike mapper?5) Hvor i PC-en skal man ha disse mappene?4) Leste litt at tempen øker når man setter slike viftere. jeg bruker den sidevifta på cieftec dragon medium kabinettet mitt og tenkte å kjøpe to av denne vifteren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB. Er det bra nok? og hva anbefaler dere ellers?Takker for alle svar 1. De felste mattene har lim på den ene siden. Bare og lime på. 2. Asfaltmattene på Ljudia. Disse demper vibrasjonstøy veldig bra og viftestøy også. Anbefaler på det sterkeste. Kjøp 4mm versjonen. 3. Spørs på kabinettet og hvor mye du skal støydempe. Kjøpte en panne til mitt miditowerer og hadde igjen 1 stor plate igjen. Maxi tower må du sansynligvis ha 2 pakker (8 plater vis du kjøper disse på ljudia). 4. se svar 1. 5. Hvor du vil.Får og vinne ut hvor støyen kommer fra kan du slå i kabinettet. På de fleste kabinetter vil den vibrerrer etter at du har slått. Når du setter på platene vil du ikke få vibrering når du slår. Der det er plass ti og stappe platene. 6. linken fungerte ikke. Det stemmer at temperaturen stiger. Jeg ville ha kuttet ut vifta på sidedøra (Den bråker) og kjøt 2 eller flere pst 12 db 80mm vifter. Du kan også kjøpe en eller flere Zalman spenningsregulatorer for og finne hvilket støy/kjølebehov som passser deg. Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Hmm.. skjønner ikke noe av de linkene på microplex... Men uansett.. den vifta jeg pratet om som jeg tenkte å kjøpe to av er denne: Enermax 80*80mm 14-32db. (www.microplex.no) Du skrev om Zalman. Zalam eller enermax synes du? Også skjønte jeg ikke en ting. PC-en vibrerrer ikke jo..bruker ikke motor eller noe..hehe jeg bruker chieftec kabinett (se signatur). Det er støyen fra viftene som er problemet antar jeg. Harddisken er jo veldig stillegående (se signatur). jeg vil gjøre PC-en lydløs. Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Stikk innom bil-ekstra eller troshov bilrekvisita og spørr etter "Asfalt matter" Dette er støydempingsmatter som veier fett og er designet for å dempe vibrasjonsstøy. Det er langt billigere enn å kjøpe fra microplex. Koster rund 50-100 spenn for 1x1 meter TROR jeg. Hvis du vil ha en pc som er stille. Sett inn slike matter. IKKE kjøp flere vifter! Bytt ut prosessor kjøleren din med en stillegående vifte. "NC Silverado" eller "Silent viking" Kjøp en stillegående strømforskyning, eller sett inn en stillegående 80mm. (Energmax eller Papst) Dette finner du på microplex. Minst mulig vifter - minst mulig bråk. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Gjorde en lur ting. Hadde maskinen på en natt, p.g.a. div. nedlasting. Siden den står på mitt soverom, pakket jeg den inn med en dyne, type vinter. Passet på at det var åpent i front og bak. Dette fungerte utmerket. Temp. steg bare med noen få grader, mens bråket ble borte. Har du et fint dynetrekk, ser jo maskinen ganske fin ut også. :smile: [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-05-27 11:22 ] Lenke til kommentar
ZenxZ Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hmmz, det med å ha dyne rundt uten om forran viftene var jo en genial ide. jeg skal slå ny uptime rekord på maskina mi i sommerferien, og det blir mas hvis den skal stå på helt til den bestemmer seg får å restarte eller noe sånt. Jeg har maskina mi 1,5 meter fra senga! jeg kjører winXP det er stabilt som ****. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå