Crozzfire Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har en Reserator 1 fra Zalman. Den funker forsåvidt bra, men problemet er at den er koblet rett inn i veggen men en bryter-ledning, noe som medfører at jeg må skru på vannkjølingen hver gang jeg starter maskinen. Jeg har lyst til å koble den til datamaskinen istedet, slik at den slår seg av og på automatisk sammen med maskinen. Vil helst ha det slik at dette kan gjøres med kun soft-on bryteren foran på maskinen. Er det noen som vet om jeg kan få nok kraft ut av maskinen til å passe Reserator 1 (den er jo tross alt vanligvis satt inn i veggen), og ikke minst hvordan jeg kan gjøre dette? Tusen takk Linker: Zalman Reserator 1 Kabinettet mitt, med medfølgende strømforsyning Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Til dette trenger du et relé som er en bryter som kobler inn strøm når den får spenning over seg. Altså, den slutter en annen krets enn den som aktiverer den. På den måten vil 5 eller 12 volt fra strømforsyningen Det skal kunne gå an å lage selv, evt. så finnes det sett å få kjøpt som gjør det samme, f.eks. dette. Eller så er artikkelnummer 36-1065 hos clas ohlson et godt alternativ. Dette er en forgreningskontakt med overspenningsvern og master-slave-funksjon. Her kobler du strømuttaket fra datamaskinen til masteruttaket og resten av datautstyret til slavene. Med en gang du da skrur på datamaskinen, vil det gå strøm over en viss styrke gjennom masterutgangen, og denne vil aktivere alle slaveuttakene. Egentlig ganske smart, da den har overspenningsvern i tillegg til at den skrur av alt annet og sparer strøm. Til en pris pålydende 198,- er dette noe jeg skal vurdere når jeg kjøper vasskjøling (sett at jeg kjøper 220v pumpe, da ) Håper dette kan hjelpe Endret 15. november 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Utrolig smart den saken fra clas ohlson. Går og kjøper den med en gang jeg Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå