tjaa Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har bestilt kortet og cpu'n, men undres på om Sempron vil kjøre før man får inn en Bios oppdatering - må det starte opp med en XP-cpu? Har prøvd å søke i forumet, men ikke fått treff. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Du bør nok ha aller siste BIOSversjon: http://www.abit.com.tw/page/en/download/do...T_TYPE=Socket+A Ps. sjekk ut alle bioskorrigeringer for kortet ! Endret 15. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 urk, da må jeg ha en xp for å få inn Biosen (har bare P4 liggende), siden den ikke vil starte med Sempron (Komplett.no hadde ikke XP inne) ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) urk, da må jeg ha en xp for å få inn Biosen (har bare P4 liggende), siden den ikke vil starte med Sempron (Komplett.no hadde ikke XP inne) ? Vanlig Athlon eller Duron gjør jobben også Endret 15. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
tommis Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Lurte på det samme for en stund siden, men siden kortet jeg kjøpte var et demo-kort, så fikk jeg beskjed om at alle demo-kort var oppgradert med siste biosversjon. (komplett.no) Mao hvis det er et demobrukt kort du har bestilt, så skulle du slippe å skaffe en ekstra CPU. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Mitt demo kort kjøpt fra Komplett for litt over 1 uke siden kom med bios 2.4. Sempron er støttet fra bios 2.6 Lenke til kommentar
Stinky Bob Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kortet vil boote fint med gammel BIOS og Sempron, men den vil ikke detekteres riktig med hensyn til hastighet og navn. Oppdater BIOS så er alt i orden. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Javel... hørtes ikke bra ut for meg da... Kortet jeg snakker om er et Abit Nf7-M, håper det er flasha med nyeste når jeg mottar det... Snakket personlig med komplett sin salgsavdeling og de påsto hardnakket at alle demokort ble flasha med nyeste biosversjon før det forlot de. Hvilket kort bestilte du? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Neeiii... dette går ikke an.... Hvis det er meningen fra ABIT sin side at man skal kjøre Sempron fra ny av, så må de da levere med en form for CMOS som kan starte prosessoren. Alternativt må de levere med kortet en "oppstartprosessor" :!: :!: Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Hvilket kort bestilte du? NF7-S V2.0 demo1 - fyren hos komplett.no sa det var usikkert om det ville starte opp, avh. av bios-revisjon. Hadde ikke vært nøye om Bios viste feil MHz før oppdatering, men det er litt forvirrende svar her i tråden syns jeg, om det vil starte. Får ta problemet når/om det kommer. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvilket kort bestilte du? NF7-S V2.0 demo1 - fyren hos komplett.no sa det var usikkert om det ville starte opp, avh. av bios-revisjon. Hadde ikke vært nøye om Bios viste feil MHz før oppdatering, men det er litt forvirrende svar her i tråden syns jeg, om det vil starte. Får ta problemet når/om det kommer. Hvis komplett holder ord så skal du få kortet med den nyeste BIOS revisjonen da. Si gjerne ifra om du fikk den nyeste, fyren jeg snakka om var så veldig bestemt skjønner du.. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 Hvis komplett holder ord så skal du få kortet med den nyeste BIOS revisjonen da. Si gjerne ifra om du fikk den nyeste, fyren jeg snakka om var så veldig bestemt skjønner du.. Kortet kom med Bios v2.4 - er v2.6 som støtter Sempron. Uansett, den starta opp og jeg åpna Bios. Der var verdiene for ram og cpu-hastighet adskillig over specs, så jeg gikk nøye igjennom. Prøvde å boote med S-ATA disk uten å lykkes. Den fant disken underveis i installasjonen, men "mista" den etter første restart (la inn Silicon3112, s-ata enablet og satt som 1.bootdevice i bios - IDE1 disablet osv.) Maskina virka likevel som om den kjørte uten konflikter. Satte inn en eldgammel hdd (IDE) og installerte Win2k. La inn alt av drivere og lasta bios v2.6 til diskett på en annen maskin, og oppdaterte vellykket (brukte DrDos 7.0). Der står saken - tipper jeg finner ut av s-ata problemet (skal prøve med WinXP Pro SP2 og brenne ei skive med siste drivere). Lærte altså noe nytt: selvom Bios ikke støtter Sempron så lar den seg kjøre, men jeg tror nok man skal jekke ned innstillingene betydelig først. Dermed er det ingen krise pta. at Komplett.no får ei ripe i lakken der også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå