Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs vs kabel- Spill

Anbefalte innlegg

:hmm: Hei, har to stasjonære pc'er som jeg vil montere nettverk på.

Har Telenor Adsl med Thomson modem. Har også nettverkskort i begge pc'ene.

Ønsker å kjøpe trådløs router og kort for å slippe å strekke ledninger.

Spm : Er det noen ulemper ved trådløst kontra kablet nettverk når det skal brukes til spill ? I såfall har det noe med ytelse på nettverket å gjøre 11Mbps/ 54Mbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farten på nettverket vil IKKE påvirke deg i spill. Det er uansett mye mye raskere enn det som kreves av selv de est krevende spillene. Det som kan være et problem (dersom du er litt kresen) er at trådløst nettverk kan ligge på så mye som 10-12ms på pingtiden (både lokalt i nettverket og ekstra, i tillegg til internet servere).

10ms ekstra er jo veldig veldig lite, så ved mindre du spiller på "pro-gamer" nivå og du ellers har et noenlunde godt signal på trådløsen, så trenger du på ingen måte kabel. Det eneste du vil merke stor forskjell på et kopiering av store filer mellom de to PCene dine internt i nettverket.

-Stigma

Lenke til kommentar
Farten på nettverket vil IKKE påvirke deg i spill. Det er uansett mye mye raskere enn det som kreves av selv de est krevende spillene.

Jeg må arrestere deg litt på dette...

Jeg hadde 802.11b før, og prøvde og spille på en server jeg bestandig ligger på 16-32 ping på... Jeg spratt opp på 32-47 og høyere ping med trådløsen..

Byttet til 802.11g, og ping ramla ned til 16 igjen.

Du har rett i at kopiering med trådløst går fryktelig sakte, spesielt med 802.11b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...