Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justering av forgasser


Strokes

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt mæ en ny brukt forgasser til min golf 2 86 mod! Men har problemer med å få start på bilen når den er HELT kald, å tom gangen er ganske så høy!

Så d jeg lurer på er, hvor ligger tomgangs skruen på slike forgassere, å kan CO ha noe me dette at den er vanskeli å få startet når den er kald??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har sliti mye med forgasser problemer ja!... men du finner tomgangskruen på venstre side (er en slags dytte sak der) .. er en liten skrue i en liten plate du kan tukle med til det blir bra... hvis du har problemer med før høy tomgang (ca 3100rpm) så kan det være at du har lednings brudd i en vakuum lås..

 

 

har du for dårlig kaldstart tomgang, så kommer det av en voksventil som sitter på fremsiden av gasseren (ser ut som et Y ledd) med 2 vannledninger på.. er dette utslitt, så vil den ikke ekspandere, og bilen vil ikke ha normalt kaldstart turtall

 

 

er det mer du lurer på, eller andre spesifike ting, så er det bare og poste i vei (tar ingen forbehold at noe av det jeg sier kan være annerledes, da vw leverte både pierburg og solex forgassere i bilene sine) (1.6 og 1.8 forgassere er nesten dønn like, 1.3 motoren heller framover, ikke bakover, og bruker et helt annet forgasser system)

Lenke til kommentar

Men denne vokstermostaten, er det e sånn bimetall fjære som ekspanderer når den blir varm? Er det bare å skifte den? har hørt at en kan prøve å skru opp den, å prøve å vri på den. hadde vært kjedli viss jeg skulle være så uheldi å ødelegge noe

Endret av Strokes
Lenke til kommentar

Vokstermostaten kan ikke demonteres, husker jeg ikke helt feil.

Kjølevannet varmer opp voksen slik at den dytter ut en pinne elns., ikke noe bi-metallfjær der.

Eneste løsning er nok å skaffe en ny eller brukt, hvis denne er gåen.

Til info: Nye er svindyre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syns det høres ut som det er selve chokespjeldet som ikke lukker nok her jeg, ettersom du sier du har startproblemer med HELT kald motor.

 

Og at så kaldtomgangen er høy, tyder jo på at den omtalte voksventilen ekspanderer mer enn nok.

Går den forøvrig greit når den blir varm, ikke noe falsk luft eller glemte slanger under forgasserbyttet..? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...