Gå til innhold

Bærbar PC/tidsfordriv i Afghanistan

Anbefalte innlegg

Hey!

Har en kompis som skal til Afghanistan og tjenestegjøre, og i den anledning skal han ha seg en bærbar PC som han skal bruke til filmtitting og spilling. Noen som har noen gode forslag i prisklasse 9000-12000? Han ønsker ikke Dell, men helst HP eller Fujitsu-Siemens.

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal han med pc når han kan skyte i RL og ikke på spill :p ser for meg en CS geek der :p moaaha

Med en sånn holdning kommer du usannsynlig kort i verden.......

De er sikkert mange som kan tenke seg bærbar før de reiser ned. Hvis de går sammen og kjøper samlet er det nok rabatter å hente, vi kjøpte bærbare maskiner for nesten 2 mill kroner før vi reiste til kosovo det blir litt rabatt av sånn.....

Endret av XtraPlay
Lenke til kommentar
Hva skal han med pc når han kan skyte i RL og ikke på spill :p ser for meg en CS geek der :p moaaha

De er sikkert mange som kan tenke seg bærbar før de reiser ned. Hvis de går sammen og kjøper samlet er det nok rabatter å hente, vi kjøpte bærbare maskiner for nesten 2 mill kroner før vi reiste til kosovo det blir litt rabatt av sånn.....

Om det norske militære (det heter ikke lenger forsvar når de operer i krig) hadde vært basert på frivillighet i stedet for tvang hadde jeg hatt litt respekt. Men når man blir tvunget inn (eller få straffen 14månders siviltjeneste) så kan jeg ikke ha noe som helst respekt.

Jeg håper noen sperrer opp øynene snart og ser at tvangsmilitære ikke er veien å gå og at vi kan få et godt, stabilt forsvar uten å gå konkurs ved å basere det på militære stillinger med kontrollerte arbeidsforhold.

Endret av hanscats
Lenke til kommentar
Det var ikke meningen å kritiisere deg ballemann bare meningen du kom med..

Akkurat slike ting synes jeg ikke det er spesielt gøy å spøke med men det blir jo forskjellig fra person til person

Ok, om du er fra Afghanistan selv, så skjønner jeg deg.. Eller om du ikke er fra Norge.. sorry

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har selv sittet inne fordi at jeg er/var militærnekter.Jeg nektet fordi at det er TVANG,det MÅ/BØR syns jeg at det er på frivillihetsbasis.....rett mann/kvinne på rett sted!!!!!

MEN!!! Jeg syns at vi bør vise RESPEKT for de som virkelig ofrer sin tid og kunnskap for å gjøre VÅR hverdag tryggere!

Peace

Mvh

Edit:Ontopic: Sats på en bærbar med stor batterikapasitet :thumbup:

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har selv sittet inne fordi at jeg er/var militærnekter.Jeg nektet fordi at det er TVANG,det MÅ/BØR syns jeg at det er på frivillihetsbasis.....rett mann/kvinne på rett sted!!!!!

MEN!!! Jeg syns at vi bør vise RESPEKT for de som virkelig ofrer sin tid og kunnskap for å gjøre VÅR hverdag tryggere!

Peace

Mvh

Edit:Ontopic: Sats på en bærbar med stor batterikapasitet :thumbup:

Ble visst litt mer militær debatt dette menmen ;)

Tenkte å foreslå denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300770&cks=PRL .

Litt opp i pris i forhold til det som først var planlagt men...

Kan noen gå god for denne?

Alternativt denne som er litt billigere:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302935&cks=PRL

Takker for innspill:)

Lenke til kommentar

Om det norske militære (det heter ikke lenger forsvar når de operer i krig) hadde vært basert på frivillighet i stedet for tvang hadde jeg hatt litt respekt. Men når man blir tvunget inn (eller få straffen 14månders siviltjeneste) så kan jeg ikke ha noe som helst respekt.

Jeg håper noen sperrer opp øynene snart og ser at tvangsmilitære ikke er veien å gå og at vi kan få et godt, stabilt forsvar uten å gå konkurs ved å basere det på militære stillinger med kontrollerte arbeidsforhold.

f**n meg enig. særlig om du bor i ett annet land og landet har ikke gjort en d**tt for deg som individ, har du så veldig lyst å tjene og evt dø for ett land som har ignorert/trøkka deg ned i støvet med skatt og alt mulig? neppe

ontopic: Jeg vil ikke anbefalle Fujitsu Siemens da vi har hatt utrolig mye problemer med disse (me@w0rk). Harddisker som slutta å fungere, hovedkorta som gikk ned pga varmen, osv osv. Dell og HP er å anbefalle, evt Acer.

Lenke til kommentar

hehe,blei vist ein liten diskusjon det her ja....

er i Afghanistan nå og det troppen vår prøvde på var og kjøpe av whitebox dei klarte ikkje og levere så vi bestilte eller av psdata som klarte og levere,avtala var att whitebox skulle levere uten moms pga vi skulle ut men det klarte dei ikkje.så vi kjøpte av psdata og fikk bra avtale.Det blei sendt ned til kabul via DHL (post firma) og vi fikk det på "døra" det var rimlig dyrt ca +1000kr per pc.

men eg vile ikkje venta med og kjøpe til eg kom ned..du kan kjøpe uten moms opp til 30dager før du reiser til utlande.Så gå sammen og hør med diverse firma hvem som kan gi best rabat så kjøper dere det som er best og sier att dere skal ikkje betale moms pga skal til utlande.mulig dei ikkje går med på og betale direkte uten moms men du får hverfall penge igjen vis du får utførsel papirer og levere dei på gardemoen.

lykke til med pc valget

Endret av svingen_the1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...