Gå til innhold

fjerne systray iconer

lilfire

Anbefalte innlegg

har søkt litt, men ikke funnet noe. jeg har et/noen programmer som jeg kjører i bakrunnen. de har minnisert seg til systray (ved siden av klokka)

men jeg vil at de skal kjøre i bakrunnen uten å ligge i systray. så jeg lurer på hvordan jeg kan fjerne ikonene fta systray...

MVH

lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra det som allerede er foreslått, finnes det ikke noen felles innstilling for å fjerne sytray-ikonene. Du må bare sjekke innstillingene på hvert eneklt program, og ta de bort på den måten. Jeg har ennå ikke vært borti noe program hvor den muligheten ikke finnes. Det er bare å lete, så finner man det som regel

Lenke til kommentar

Gå inn på start menyen, kjør og skriv inn msconfig. Sitter på jobb med ei Win2k maskin og har ikkje tilgang til msconfig, men eg meiner du skal kunne finne "Startup" eller "Boot", der står ei liste over alle programmer som starter automatisk med oppstart av windows. Dei du ikkje vil kjøre kan du hake bort.

Msn kan du forøvrig fjerne ved å velge bort at det skal starte opp med windows i instillingene for programmet.

Edit: Vil du lukke programma slik at dei ikkje er i bruk, eller berre fjerne dei frå systray og få dei over på verktølinja?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gå inn på start menyen, kjør og skriv inn msconfig. Sitter på jobb med ei Win2k maskin og har ikkje tilgang til msconfig, men eg meiner du skal kunne finne "Startup" eller "Boot", der står ei liste over alle programmer som starter automatisk med oppstart av windows. Dei du ikkje vil kjøre kan du hake bort.

Msn kan du forøvrig fjerne ved å velge bort at det skal starte opp med windows i instillingene for programmet.

Edit: Vil du lukke programma slik at dei ikkje er i bruk, eller berre fjerne dei frå systray og få dei over på verktølinja?

For å spørre motsatt:

Hvordan legge til et program i oppstarten?

Feks DTemp ... ?

Lenke til kommentar

bare gå inn på det da... exe-fila el en snarevei som liger på skrivebordet feks.. meninga er at det ikke skla synnes at det kjøres.

hvorfor lurer jeg på detta? jo fordi jeg bruker pc hele dagen på skolen og lærern er ikke så begeistra for msn og noen andre programer så de skjekker om du ar noe i gang innimellom. derfor lurer jeg på om jeg kan fjerne de fra systray

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...