padda Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har nylig kjøpt nytt HK, RAM og prossessor (MSI K8N NEO2 Platinum-54G, Corsair Twinx1024-3200XL, Athlon 64 3500+ 2.2GHZ), men sliter med å få dem til å funke som de skal. Jeg har tatt i et par år gammelt skjermkort, som jeg vet funker, men får ikke noe signal til skjermen. Sendte noen mailer med supporten til komplett (hvor jeg kjøpte delene), og de mente at HK var defekt. Så jeg sendte det til dem, men fikk det tilbake med beskjed om at det virker akkurat som det skal. Så nå har jeg akkurat prøvd igjen, men får fremdeles ikke noe signal. Når jeg slår på maskinen hører jeg at viften kommer på, men det høres ikke ut som om det skjer så veldig mye mer enn det. Er det noen av de andre delene som er defekt? Er det noe jeg har glemt? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hadde et lignende problem sist jeg bygde en maskin. Da var cpu ødelagt (Amd Sempron). Prøv med en annen cpu hvis du har mulighet for det. Lenke til kommentar
BaLoO- Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Test systeme ditt men kun den ene av RAM brikkene, evt. andre brikker. Dette har vært løsningen flere ganger hos meg -BaLoO Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 prøv å start opp uten ram'en... starter vifta da også, men HK lager feilmeldingslyder, så er det sikkert ikke ram'n... Trolig CPU.... Lenke til kommentar
padda Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Prøvde nå først å starte opp med kun én rambrikke, ingen forskjell. Så jeg fjernet den ene som var igjen. Maskinen høres akkurat make ut, viften starter, men høres ikke ut som om noe annet starter. Får ikke noe feilmeldingslyd fra HK, så jeg regner med at jeg har koblet noen av de små-ledningene feil. Har satt alle sånn at teksten vender utover, men det er da ikke riktig? Finnes det noen guide til det? Lenke til kommentar
padda Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Er det da sannsynligvis prossessoren som er defekt? Burde jeg prøve å få den sjekket hos komplett? Edit: Sjekket med en medfølgende USB2 connector med status-LEDs (skulle ha gjort det helt først), og den hang på det som ble beskrevet som "System Power ON. The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly". Så da er det vel bare å gjøre klar nok en forsendelse til komplett. Endret 15. november 2004 av padda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå