Dag Arne Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Jeg leser en howto om floppyfw på http://www.samag.com/documents/s=1155/sam0...0101i/0101i.htm Forfatteren Andreas Meyer sier at jeg skal sette inn to nettverkskort i den samme maskinen?!?? Og nevner ikke med et ord ISDN kort eller modem for kommunikasjon ut på telenettet? Har han ment at det ene nettverkskortet skal ta seg av kommunikasjonen ut? Dag Arne Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 How-to'n gjelder firewall, ikke routing. Lenke til kommentar
Dag Arne Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 OK! Betyr det at floppyfw ikke er det jeg er ute etter for å sette opp 486'en som router? Hvis floppyfw fremdeles er egnet til mitt formål, hvordan gjør jeg det, eller hvor kan jeg finne en howto som beskriver oppsett av en PC som router? Dag Arne Lenke til kommentar
jean Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 hehe, advanced routing howto blandt annet, firewall howto, masqurading howto.. det er rektinok ett par hundre sider med informasjon, men hvis ikke du er helt newbie, så burde du klare å komme deg igjennom det.. de to første er strengt tatt ikke nødvendige til kun å dele ut inet, men lest dem så skjønner du mye mer av det.. se på http://www.linuxdoc.org , under Howto'er. Masqurading howto forklarer hvordan sette opp en linux pc som en gateway ut til inet, både ved bruk av ppp (modem/isdn) og ethernet. Men, den anntar at du kan litt linux først, som for eks at du har alt utstyret ditt installert, oppe og går. Lenke til kommentar
Dag Arne Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 ehh, jo, det er akkurat det jeg er, newbie altså på linux. Vel, jeg får kikke på sidene du foreslo og se om jeg blir noe klokere. Hva med floppyfw? Er den egnet til det jeg i første omgang ønsker å oppnå, nemlig en forbindelse til inet via den gamle 486'en? Jeg er nemlig svært ivrig etter å få det til siden jeg har en helt elendig inet forbindelse fra min 200MMX PC. Jeg mister stadig forbindelsen og må ringe opp omigjen og omigjen. Svært irrrriterende. Dag Arne Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 ISDN er ekkelt, skaff adsl eller kabel modem :razz: Men saken er at sånne floppy distroer muligens ikke har med det du trenger av drivere for ISDN. Men prinsippet er det samme: internet-- isdn kort (ruteren) netverks kort --lokalnet I hans tilfelle var vel ISDN kortet byttet ut med et Ethernet kort. (Når du har konfigeruert det opp er det ikke store forskjellen, strengt talt) Det finnes sikkert et sted mellom 2 og 3 milliarder dokumenter som tar seg av akkurat ditt "problem". :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå