Gå til innhold

Skjermkort som skal kobles til TV, tips?

arna

Anbefalte innlegg

Jeg har studert litt overføring av bilde til TV i det siste, men når jeg kobler til

virker det litt utydelig på mange måter (blurry). Dette antar jeg har mye med at tver ligger på 60hz og ikke har samme fargedybde som CRT skjermer, så spørsmålet mitt er egentlig

Vil et skjermkort ha en effekt på bildevisning på skjermen, eller avhenger dette av Koblingen mellom dem og hvor bra TVen er?

* Har forøvrig Abit Geeforce 5600 og en 28" philipstv

* Koblingsguide: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme skjer hjemme. Windows er ganske blurry og vanskelig å lese. Men når jeg setter på film og bilder er de helt perfekte. Sett litt filmer fra PCen på Tven og synes det er helt knall

Jeg har også sånn på bærbar. Tror det er sånn for alle, hvertfall gamle kort.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest diverse forums tror jeg ikke lenger det har noe med skjermkortet å gjøre(forutsett at kortet er nyere enn 2år, gf4 ++)

men derimot type analog/digital kobling og spesifikasjonene på TVen

Det har ikke så veldig mye med tilkobling å gjøre (på vanlig CRT), selv om s-video er bedre enn kompositt osv, årsaken er at TV-en rett og slett ikke egner seg til å vise detaljer i den grad en PC-skjerm gjør. Du har ikke sjans å få like skarpe bilder på TV-en, så hvis du skal bruke den til Windows osv, blir løsningen å kjøre lav oppløsning og/eller justere opp skriftstørrelsen.

Lenke til kommentar

Kjører en s-video til scart overgang, går greit liksom, men ikke noe mer enn det ..

kjører forsåvidt oppløsning på 640*480 men har ikke prøvd å kjøre opp tekst størrelsen.

Endret av arna
Lenke til kommentar
men det er også viktig å bruke riktige filtre for å få videobildet optimalt.. selv bruker jeg ffdshow med bla "unsharp mask" filteret som gjør at bildet blir betydelig skarpere på tven.

huh? Filter ? Hvordan setter man opp/installerer et filter ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...