Gå til innhold

Ytelsesforskjell/kvalitet på DVI v VGA inngang?


arna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har en LCD skjerm vil dette utgjøre ganske mye å kjøre DVI fremfor VGA.

Da jeg kjøpte min skjerm (se profil) så kjørte jeg i starten bare med en vga kabel. Når jeg fikk meg en DVI kabel så koblet jeg begge til samtidig og svitsjet mellom dem for å se om det var merkbar forskjell og det var det. Ikke rent lite heller. Til og med oldemor min kunne se forskjell på det, så du trenger ikke være hyperkresen eller ha et trent øye for å se forskjell! ;)

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar

Raske svar :)

 

Jeg har ikke DVI inngang på skjermen nei, så bruker en konverter til analog. Så hjelper meg altså ikke stort :(

 

Men er det bare LCD skjermer som støtter DVI inngang? Og eventuelt vil alltid DVI kabler miste sin effekt når konvertere er tilknyttet?

Lenke til kommentar

DVI konvertere, såkalt D-sub, vil alltid miste effekten ja. Det eneste som hjelper er en ren DVI kabel. De fleste LCD skjermer har DVI inngang idag, bortsett fra noen av de aller billigste, men de bør du styre unna anywayz. Er litt usikker på hvordan det er med CRT skjermene, men det er mulig du må litt opp i pris for å få CRT med DVI inngang? Uansett så må du ha DVI utgang på skjermkortet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...