Henrik Salthe Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 De siste årene har en felles europeisk merking av dataspill blitt innarbeidet av organisasjonen Pan-European Games Information (PEGI). Vi tok en liten prat med Norges representant i PEGIs klagenemd for dataspill, Stig Ryland. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 slike folk og organisasjoner gjør livet surere for gamere. Samle massene folkens, vi går til krig, vi har en hær på ganske mange 10000 på dette forumet. står vi sammen kan vi knuse alt... Lenke til kommentar
Playmaster Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 slike folk og organisasjoner gjør livet surere for gamere. Samle massene folkens, vi går til krig, vi har en hær på ganske mange 10000 på dette forumet. står vi sammen kan vi knuse alt... Synes det er greit med sånne organisasjoner. Informerer foreldrene om spill de skal kjøpe til barn. Det er jo ikke alle som får lov til visse spill vet du. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 slike folk og organisasjoner gjør livet surere for gamere. Samle massene folkens, vi går til krig, vi har en hær på ganske mange 10000 på dette forumet. står vi sammen kan vi knuse alt... Akkurat det der er vel grunnen til at spill trenger merking; veilede foreldre til barn som ikke klarer å se forskjell på fiksjon og virkelighet. Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hehe, god kommentar Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Må seie at eg ikkje har noko i mot pegi-merkinga, sjølv om enkelte butikkar velge å tolke merkinga strengt. Eg trur ikkje akkurat at gta: sa passar spesielt godt til ein 7-åring, men eg trur heller ikkje at mange 15-åringar tar skade av å spele det. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kloke ord dette her, PEGI-merkingen er et fint tiltak - vi trenger ikke galne 12-åringer som har spillt Manhunt og GTA! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 syns det er dårlig at GTA får stress, mens andre spill ikke gjør det. ta Hitman serien. hvem av oss har ikke drept alle på brettet bare for å så dumpe dem i badebasenget, og at GTA skal sammenlignes med manhunt, er også ganke urelevant Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bra av gamer.no at vi får litt informasjon ihvertfall:) Men det er jo bare anbefalt aldersgrense. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 jepp, jeg synes at feks gta sa fint kan selges til 15-16-17 åringer fordi de fleste hvertfall er voksne nok til at det er noe problem.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 jeg syntes 16 år burde være den øverset aldersgrensen når det gjeøder spill. Per dags data finnes det ikke noen spill som hvertfall jeg (på 16 år) syntes er det granne for voldelige eller noe sånn. Men etterhvert som grafikken og realismen i spill blir bedre burde kanskje aldersgrensen settes opp. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er litt rart at spill ofte blir sett på som voldsoppfordrende. Mens film blir sett på som kultur. Dreper en skuespiller 50 stk på film så blodet spruter er det kultur. Men slår jeg ned en hore på GTA er det vold, kvinnehat, seksuelt misbruk osv Lenke til kommentar
Warlord Nazdreg Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Må seie at eg ikkje har noko i mot pegi-merkinga, sjølv om enkelte butikkar velge å tolke merkinga strengt. Eg trur ikkje akkurat at gta: sa passar spesielt godt til ein 7-åring, men eg trur heller ikkje at mange 15-åringar tar skade av å spele det. helt enig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det er ein god ting synest eg og. Du kan sjå meir vald og dritt i eit spel enn på ein 18-års grense tilm. Uansett er det vel ikkje så store problemer for ein på 15-17 år å be ein eldre person om å kjøpe spel med 18-års grense. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er litt rart at spill ofte blir sett på som voldsoppfordrende. Mens film blir sett på som kultur. Dreper en skuespiller 50 stk på film så blodet spruter er det kultur. Men slår jeg ned en hore på GTA er det vold, kvinnehat, seksuelt misbruk osv Ja, for det finnes ingen kritikere av filmvold.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er litt rart at spill ofte blir sett på som voldsoppfordrende. Mens film blir sett på som kultur. Dreper en skuespiller 50 stk på film så blodet spruter er det kultur. Men slår jeg ned en hore på GTA er det vold, kvinnehat, seksuelt misbruk osv Det er da mange som ser på slike filmer som søppel... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Synes nå at det er greit med pegi - merkingen jeg. De funker flott som retningslinjer for foreldre som skal kjøpe spill til barna sine. jeg kan være enig i at noen butikker er litt vel trangsynte på aldersgrensene, men da er det vel som sagt bare å få en person som er gammel nok til å kjøpe spillet for deg, eler hva? Det at alle synes at det er dataspill som er så voldelge og alt er så fælt med dataspill er feil. Han sier i intervjuet at det er selvfølgelig ikke bare spill, men også film, familie, venner og miljø, som påvirker adferselen til ungdom i dag. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Er litt rart at spill ofte blir sett på som voldsoppfordrende. Mens film blir sett på som kultur. Dreper en skuespiller 50 stk på film så blodet spruter er det kultur. Men slår jeg ned en hore på GTA er det vold, kvinnehat, seksuelt misbruk osv Det er da mange som ser på slike filmer som søppel... Stemmer, men jeg snakker om den allmenne holdningen i samfunnet. Få politikere går direkte ut mot bestemte filmer slik dataspil har vært utsatt for. Endret 18. november 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
madda Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 syns det er dårlig at GTA får stress, mens andre spill ikke gjør det. ta Hitman serien. hvem av oss har ikke drept alle på brettet bare for å så dumpe dem i badebasenget, og at GTA skal sammenlignes med manhunt, er også ganke urelevant så sant så sant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg