Zardoz Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kjørte Memtest igår, etter mistanke om RAM-problemer. Memtest fant raskt ut at jeg har feil på RAM`en, og anbefalte at jeg burde skaffe ny. Kan jeg stole på dette programmet, eller er det fare for at den reagerer på andre ting? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Fra "Readme.txt" 8) Trouble-shooting Memory Errors ================================ Please be aware that not all errors reported by Memtest86 are due to bad memory. The test implicitly tests the CPU, L1 and L2 caches as well as the motherboard. It is impossible for the test to determine what causes the failure to occur. Most failures will be due to a problem with memory. When it is not, the only option is to replace parts until the failure is corrected. Dersom du har "tukla" i Bios mht. FSB, CPU-ratio..DRAM-frekvens, SPD. "Ultra, Turbo" etc. kan det like gjerne gi utslag.. Først sjekke ut at du har "Failsafe defaults".. så burde en kjøring av Memtest luke ut evt. dårlige minnebrikker... Les altid "FAQ".. eller RTFM.. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 RTFM, jepp Uansett, ut fra den readme`en ser det ut til at det er høy sannsynlighet for at den sjekker det den er ment å sjekke. Jeg har ikke slike spesielle innstillnger eller konfigurasjoner som du nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå