Gå til innhold

C#: Starte en applikasjon fra asp.net

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei og takk for hjelpen.

Ser ut som kodetipset ditt funket. Prosessen som jeg angir starter, men vet du hvordan jeg får frem grensesnittet? winTestAppPath.exe

System.Diagnostics.Process.Start("C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\Visual Studio Projects\winTestAppPath\bin\winTestAppPath.exe")

Silje

Lenke til kommentar
Hei og takk for hjelpen.

Ser ut som kodetipset ditt funket. Prosessen som jeg angir starter, men vet du hvordan jeg får frem grensesnittet? winTestAppPath.exe

System.Diagnostics.Process.Start("C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\Visual Studio Projects\winTestAppPath\bin\winTestAppPath.exe")

Silje

(virker virkelig koden din? Må du ikke escape '\'ene, evnt prefikse med en '@'?)

Om du ønsker å start en applikasjon på serveren, og få GUIet på klientmaskinen, så kan du ikke gjøre det. Dvs du kan jo komme nær ved å bruke terminalserver, men det er vel neppe det du ønsker.

Det du derimot kan gjøre, er å (automatisk) laste koden ned til klientmaskinen, og så kjøre den der. Da kommuniserer du vha web services med serveren, og får allslags gøyale utfordringer.

Men det er enkelt å få til; kopier winTestAppPath.exe til roten på serveren din, og aksesser den vha http://webaddresse/winTestAppPath.exe.

How k00l is that?

- grå -

Lenke til kommentar
Jeg var ganske så sikker på at pathen måtte angis på følgende måte: "C:\\Documents and Settings\\Administrator" osv. (altså med doble \)

Ser ut som det er mulig å starte en applikasjon på server fra klient og få opp grensesnitt på server hvis du angir at brukernavnet skal være system i Machine.config i stedet for ASP.NET (har begrenset rettigheter). I tillegg må en i angi at IIS admin skal kunne kommunisere med skrivebordet (Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> tjenester --> IIS Admin --> Logg på --> Hak av "Tillat at tjenesten skal kunne kommunisere med skrivebordet". )

- Er det mulig å stoppe denne prosessen?

- Er det mulig å sjekke om prosessen kjører?

Silje

Lenke til kommentar

[/code]Ser ut som det er mulig å starte en applikasjon på server fra klient og få opp grensesnitt på server hvis du angir at brukernavnet skal være system i Machine.config i stedet for ASP.NET[/code]

og det er det jeg forklarte hvordan man gjorde...

System.Diagnostics.Process myProcess = System.Diagnostics.Process.Start(".\\myExec.exe");

if( myProcess.HasExited() ) MessageBox( "Process has exited with code " + myProcess.ExitCode.ToString() );

Du skal vel gjøre sånn at det er samme process objekt man får tak i på alle klientmaskiner... nå er ASPen min så rusten at jeg husker ikke hvordan en lagret server variables...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...