Gå til innhold

Maskinen starter ikke!!!

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt trøbbel med maskinen. Den vil rett og slett ikke starte. Den starter opp, alt ok, men harddiskene begynner ikke å snurre. Har sjekket alle ledningene alt ok.

Jeg har en gammel ata 66 9 gig ibm harddisk som master og en ata 100 80 gig samsung som slave.

Kan noen hjelpe meg med hvorfor diskene ikke starter?

Chieftec dragon servertower med 340 w psu

xp 1600+

epox 8kha+

256 pc 2700 twinmos ram

creative gf4 ti 4400

soundblaster live!

Windows xp pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Fekk problemer med oppstarten av pcén i natt eg også..

Eg dreiv å kopla til ein hdd i går natt for å kopiere og overføre noen filer.(kopla ut dvd spillaren..)Kopierte filene og det gjekk bra.Men,da eg fjerna hddén fra maskina og kopla til dvd spillaren igjenn (sef. med strømmen av)..SÅ får eg ikkje boota skikkelig.Dvs windows startar ikkje..Hadde ein lilo oppstart meny sjølv om eg fjerna linux for ei stund siden fjerna eg ikkje oppstarts menyen..(ikkje spør kvifor eg ikkje gjorde det..:wink: )Prøver å boote fra win 2000 cd...(er det opperativsystemet eg kjører..)Så fra oppstartsdiskett...Men,kommer så langt som at eg maskina skal til å starte windows..cheking dmi...Eit eller anna...(slik som pcén alltid gjær..)men, pcén starter ikkje.Kommer ikkje inn i recovery mode så får ikkje prøvd å fixmbr...

Har du noen forslag på kva som kan være gale..?

Fekk ikkje testa så mykje ut i går natt..

Lenke til kommentar

Maskinen vil ikke starte selv når jeg fjerner disken. Både cd-rom og brenner lyser konstant, men det virker som diskene ikke engang får strøm. Jeg har sjekket alle ledningene gang på gang, men finner ikke feilen. Kan hovedkortet tatt kvelden?

Hjelp!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...