mysjkin Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Fikk en USBdisk på jobben før helgen, plugget den inn, den ble registrert av maskinen (Win XP), men dukket ikke opp som disk... Jeg tok den med hjem, plugget den i en av maskinene der, og fikk den opp på andre forsøk (måtte mounte /dev/sda1, ikke /dev/sda, hadde jeg sett litt bedre etter, ville jeg ha klart det i første forsøk...) Vel, så den var ikke defekt... Kobler opp på nytt på jobben, det kommer et fint ikon i vel, hva det nå heter den dingsen helt til høyre på oppgavelinja, men ingen disk, jeg har hdd på c:, cd på d: og så nettverkstilkoblinger fom e: tom i:, så jeg synes den burde vise seg på j: 'Så dum kan den vel ikke være' tenker jeg og kobler fra disk e:, plugger inn USBdisken, men nei, der står det forstsatt 'datasets on HPUX' Disconnected Network Drive. Heldigvis har jeg inspirasjon til å dobbeltklikke på den og der kommer det opp et tomt vindu, jeg trekker en fil over dit og det går tilsynelatende bra, plugger ut USBdisken og vinduet forsvinner som det skal, plugger den tilbake, den presenterer seg fortsatt som en Disconnected Network Drive, dobbeltklikker og joda, der var filen min igjen... Altså, brukervennligheten til windows strakk seg nå til: - at en usbdisk må komme inn rett etter siste ikke-nettverksdisk på maskinen - Feilmeldinger er bare forvirrende for brukeren, så om ikke den plassen er ledig, er det best å holde kjeft. - Når jeg har sagt at en disk er en Frakoblet nettverksdisk, så er den det! Det finnes vel kanskje en eller annen måte å få USBdisken til å komme opp et annet sted, men det var ikke å finne ut av det jeg tenkte å bruke dagen på i dag... For å gjøre det hele perfekt, på nettverksdisken som pleier å henge på e: har jeg hen haug med grunnkart som brukes av et program (ArcView) som er avhengig av å finne igjen grunnkartene på samme sted når jeg skal bruke kartproduktene jeg har laget tidligere, så å flytte nettverksdisken til fx j: vil skape omtrent like mye problemer som det løser. Aaargh! Give me a real OS or give me death! M. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ørgh, eksterne lagringsenheter skal vel komme opp i min datamaskin. Tror ikke det er windows det er noe galt med her. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Ørgh, eksterne lagringsenheter skal vel komme opp i min datamaskin. Tror ikke det er windows det er noe galt med her. Helt enig, den skulle, maskinen min var derimot ikke enig med meg (og deg), Vel nå funker det: etter å ha koblet fra e:, fikk jeg den inn der, så kunne jeg gå til Computer Management -> Disk management, og fikk lagt den til b:, nå er det på plass, men jeg vil påstå det kunne funka bedre. (Hmmm, begynner vel å bli rimelig off-topic for dette forumet... Men frustrasjonen jeg hadde i starten, følte jeg mer for å dele her enn i en Win-gruppe...) M. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Legg til i "traumatiske windowsopplevelser" tråden da vel Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du kan jo evt. høyreklikke my computer -> manage -> storage -> disk management. Der kan du endre stasjonsbokstaver. Usikker på om det hjelper, men kan vel ikke gjøre det stort verre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå