Gå til innhold

Samsung Pleomax 4x DVD+R


Popobawa

Anbefalte innlegg

Hvis du bruker Nero kan du starte Nero CD-DVD Speed. Deretter går du på Ekstra-Kontroll av platekvalitet. Hvis Start ikke er grå støtter brenneren feilrapportering.

 

Kjør skanning på samme hastighet som platen er brent f.eks 8x, etter at platen er brent ! Jo lavere verdier jo bedre. Kjørte nettopp et skan på en Samsung 8X plate og fikk ingen verdier over 15, snitt 3.5 og et kvalitetsscore på 95. Det er bra ! Trolig er platene bedre enn OCFreak påstår (?)

 

PS Jeg bruker NEC ND-3500.

Endret av bengh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs helt hva du skal spille inn.. tenk på det og at billige plater kan gjerne fungere veldig bra der og da.. men når du blåser støv av den om et halvt år til , og ska se en gammel god film du spilte inn.. og den da ikke virker.. så er frustasjonen ganske stor ..

 

tar frem et lite praktisk eksempel hehe.. i går kveld hadde jeg samlet etpar venner og skulle se film.. fant frem gladiator som jeg hadde brent for ca et halvt år siden på Princo 4x.. på min nec nd2500 som er god på princo .. og etter ca en time og 30 min , så begynte filmen å hakke mer og mer og endte med at siste halvtime ikke var leselig .. ganske nedtur da, så måtte finne ann film å se istedet.

 

Optodisc platene har jeg ikke brukt så lenge så jeg kan ærlig talt ikke si åssen de vil holde seg over tid .. har ikke hatt noe problemer til nå enda.

 

Så mitt tips er .. du kan godt kjøpe en spindel .. og teste åssen de er å brenne og bruke de, men jeg ville ikke anbefalt det på noe du hadde tenkt å spare på over tid :)

stort sett behandler jeg platene mine veldig fint da :p kan det forsinke aldringen litt? :blush:

Behandling av platene har ikke noe sån å si for selve forringelsen .. (det har jo det og da, men på en ann måte)

 

mine plater ligger altid mørkt og trygt i cd-mapper eller i cover, er omtrent støvfrie og ingen klassemerker.. alikavel er det problemer med noen princo og andre billigplater som er brent for halvt år siden el mer..

Lenke til kommentar
Har fått platene nå, og ifølge DVD Identifier så er det OPTODISC.OR4

me andre ord.. ikke verdt penga.. har nok av Optodisc OR4 plater liggende hjemme .. gamle That's write 4x dvd+r og samsung 4x dvd+r .. usj

Tja, det er ingen som har rapportert at de har prøvd Optodisc 4x +R platene, fått gode brenninger og deretter mistet data på disse platene!

 

Kun generell erfaring om at billige plater kan bli dårlige over tid.

 

At disse platene kan gi gode brenninger med få feil (på en brenner som støtter dem), er det jo ikke tvil om. Dermed er det kun argumentet om dårlig levetid som står igjen (for meg med NEC-2510-brenner).

Lenke til kommentar
Har fått platene nå, og ifølge DVD Identifier så er det OPTODISC.OR4

me andre ord.. ikke verdt penga.. har nok av Optodisc OR4 plater liggende hjemme .. gamle That's write 4x dvd+r og samsung 4x dvd+r .. usj

Gamle That's Write kan være knallplater, Ricohjpn01. Hvis du skal kaste dem tar jeg de gjerne !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

info på PleoMax platene er:

Media Information :

Region information N/A not a DVD-VIDEO

 

 

Media code/Manufacturer ID OPTODISCOR4

Media Product Revision Number 00h

Format Capacity Blank Disc

Free Blocks 405405696

Free Capacity 4.38GB(4.70GB)

Book Type DVD+R

Media Type DVD+R

Manufacturer Rated Speed 4.0x 5540KBps

Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps

Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps

Linear Density Blank Disc

Track Density Unknown

Number of Layers 1

 

Complete Media Code

00000000 01 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 26 05 3F .............&.?

00000010 00 00 00 00 00 00 01 4F 50 54 4F 44 49 53 43 4F .......OPTODISCO

00000020 52 34 00 38 23 54 37 18 02 68 72 02 B0 67 15 15 R4.8#T7..hr..g..

00000030 0B 0A 08 08 01 1B 1D 0B 0B 11 12 01 00 00 00 00 ................

 

Brenner brukt BenQ DW1620 Pro, firmware B7S9

 

Brent MED CD/DVD Speed 3.55

samsung_opto4x.jpg

 

Testet med DVDInfoPro v.3.48, speed test.

samsung_opto4x_speed.jpg

 

PI/PIF med DVDInfoPro v.3.48

samsung_opto4x_pif.jpg

 

PI/PIF med CD/DVD Speed 3.55

samsung_opto4x_cd_dvd_pif.jpg

Endret av KnightFal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...