Popobawa Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ser at komplett har ukens tilbud på disse platene. 200 plater for 395,-. Det jeg lurer på er om disse er noe bra? Noen som vet? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er ikke samsung kvalitet? tror de er bra.. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Trolig er de OPTODISC.OR4 plater som OCFreak gir et kvalitets score på 45%, dvs under middels kvalitet. Om de funker greit hos deg avhenger av brenneren du har. Jeg har en NEC ND-3500 som brenner disse utmerket. Har en LiteON-1633 på jobb som brant disse meget dårlig intill jeg fikk oppdatert firmware. Nå brenner også LiteON platene bra. Hvordan det er med langtids holdbarhet er det ingen som vet enda. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Ingen som har testa med ein NEC 2510A brenner vel? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Svært interessant, bengh. Noen som har mer info? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 skal bruke dem med acer sin laptop brenner, HP internal brenner og Phillips stue recorder. Noen som tror jeg vil få problemer? Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 skal bruke dem med acer sin laptop brenner, HP internal brenner og Phillips stue recorder. Noen som tror jeg vil få problemer? www.iktonline.no selger 25 stk epro 8x til 87 kr .. safere kjøp dette.. har 500+ av platene selv liggende (4x versjon da) de funker i både laptoppen min (hp dvd+r ) og nec nd2500 og 3500 helt perfekt.. aldri hatt noe readback problemer heller. har og en god del sånne optodisc or4 plater, og de funker dårlig i bl.a laptoppen går bare på 1x , og folk har hatt problemer med plater de har lånt og sånt.. du får hva du betaler for, de platene funker OK sammen med NEC nd2500/2510 kan jeg iaffal si (8x brenning) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 skal bruke dem med acer sin laptop brenner, HP internal brenner og Phillips stue recorder. Noen som tror jeg vil få problemer? www.iktonline.no selger 25 stk epro 8x til 87 kr .. safere kjøp dette.. har 500+ av platene selv liggende (4x versjon da) de funker i både laptoppen min (hp dvd+r ) og nec nd2500 og 3500 helt perfekt.. aldri hatt noe readback problemer heller. har og en god del sånne optodisc or4 plater, og de funker dårlig i bl.a laptoppen går bare på 1x , og folk har hatt problemer med plater de har lånt og sånt.. du får hva du betaler for, de platene funker OK sammen med NEC nd2500/2510 kan jeg iaffal si (8x brenning) men vil samsung platene være greie? å kaste en 2 kroners plate av og til er ikke min største hodepine. Det skaffer mobiler meg. Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det spørs helt hva du skal spille inn.. tenk på det og at billige plater kan gjerne fungere veldig bra der og da.. men når du blåser støv av den om et halvt år til , og ska se en gammel god film du spilte inn.. og den da ikke virker.. så er frustasjonen ganske stor .. tar frem et lite praktisk eksempel hehe.. i går kveld hadde jeg samlet etpar venner og skulle se film.. fant frem gladiator som jeg hadde brent for ca et halvt år siden på Princo 4x.. på min nec nd2500 som er god på princo .. og etter ca en time og 30 min , så begynte filmen å hakke mer og mer og endte med at siste halvtime ikke var leselig .. ganske nedtur da, så måtte finne ann film å se istedet. Optodisc platene har jeg ikke brukt så lenge så jeg kan ærlig talt ikke si åssen de vil holde seg over tid .. har ikke hatt noe problemer til nå enda. Så mitt tips er .. du kan godt kjøpe en spindel .. og teste åssen de er å brenne og bruke de, men jeg ville ikke anbefalt det på noe du hadde tenkt å spare på over tid Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det spørs helt hva du skal spille inn.. tenk på det og at billige plater kan gjerne fungere veldig bra der og da.. men når du blåser støv av den om et halvt år til , og ska se en gammel god film du spilte inn.. og den da ikke virker.. så er frustasjonen ganske stor .. tar frem et lite praktisk eksempel hehe.. i går kveld hadde jeg samlet etpar venner og skulle se film.. fant frem gladiator som jeg hadde brent for ca et halvt år siden på Princo 4x.. på min nec nd2500 som er god på princo .. og etter ca en time og 30 min , så begynte filmen å hakke mer og mer og endte med at siste halvtime ikke var leselig .. ganske nedtur da, så måtte finne ann film å se istedet. Optodisc platene har jeg ikke brukt så lenge så jeg kan ærlig talt ikke si åssen de vil holde seg over tid .. har ikke hatt noe problemer til nå enda. Så mitt tips er .. du kan godt kjøpe en spindel .. og teste åssen de er å brenne og bruke de, men jeg ville ikke anbefalt det på noe du hadde tenkt å spare på over tid stort sett behandler jeg platene mine veldig fint da kan det forsinke aldringen litt? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Jeg tok sjansen og bestilte en pakke med Samsung plater nå. Hvordan sjekker jeg hvem som har produsert de platene? Er dem ikke noe tess så gir jeg dem til broren min. Han er ikke så veldig nøye på sånt Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 inntil komplett svarer, så avventer jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 inntil komplett svarer, så avventer jeg. Keep us posted! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 virket som om de ville fungere med mitt utstyr, kvaliteten skulle være grei og holdbarhet kom jo ann på behandling. I mitt tilfelle blir de neppe ødelagt veldig fort da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hadde håpet på produsentkode elns. "Kvaliteten er bra" er litt subjektivt. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Samsung Pleomax DVD+R 4.7GB 8x har ihvertfall vært OPTODISCOR8. Til denne prisen er det ingen grunn til at dette kan være noe annet enn Optodisc. Med en bra brenner vil det være greit til å brenne data, men jeg ville ikke stolt for mye på holdbarheten. 400 kr er ikke billig hvis man får 200 ubrukelige plater. Å kjøpe billig er ofte å kjøpe dyrt når det gjelder dvd media. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hadde håpet på produsentkode elns. "Kvaliteten er bra" er litt subjektivt. han visste ikke stort mer enn hvor nesen hans var. Hadde jeg bedt om det så ville jeg neppe fått noe svar, det kan jeg love deg. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Har fått platene nå, og ifølge DVD Identifier så er det OPTODISC.OR4 Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Har fått platene nå, og ifølge DVD Identifier så er det OPTODISC.OR4 Som ventet. Har du en brenner som støtter feilrapportering (PIE/PIF)? For eksempel: -Plextor -) Plextools -Lite-on -) Kprobe -BenQ/Philips -) Cd-speed Disc quality test Med sistnevnte kan du ved hjelp av QScan også teste platen for TE/FE feil før du brenner! Har du Pioneer eller Nec blir det derimot vanskelig Hadde vært interessant og sett hvor høye feilverdier platene har! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har en Sony brenner i laptopen min. Jeg vet ikke om den støtter det du snakker om. Er det en måte å finne det ut på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå