Gå til innhold

Samsung Pleomax 4x DVD+R

Popobawa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trolig er de OPTODISC.OR4 plater som OCFreak gir et kvalitets score på 45%, dvs under middels kvalitet.

Om de funker greit hos deg avhenger av brenneren du har. Jeg har en NEC ND-3500 som brenner disse utmerket. Har en LiteON-1633 på jobb som brant disse meget dårlig intill jeg fikk oppdatert firmware. Nå brenner også LiteON platene bra.

Hvordan det er med langtids holdbarhet er det ingen som vet enda.

Lenke til kommentar
skal bruke dem med acer sin laptop brenner, HP internal brenner og Phillips stue recorder. Noen som tror jeg vil få problemer?

www.iktonline.no selger 25 stk epro 8x til 87 kr .. safere kjøp dette.. har 500+ av platene selv liggende (4x versjon da) de funker i både laptoppen min (hp dvd+r ) og nec nd2500 og 3500 helt perfekt.. aldri hatt noe readback problemer heller. har og en god del sånne optodisc or4 plater, og de funker dårlig i bl.a laptoppen går bare på 1x , og folk har hatt problemer med plater de har lånt og sånt..

du får hva du betaler for, de platene funker OK sammen med NEC nd2500/2510 kan jeg iaffal si (8x brenning)

Lenke til kommentar
skal bruke dem med acer sin laptop brenner, HP internal brenner og Phillips stue recorder. Noen som tror jeg vil få problemer?

www.iktonline.no selger 25 stk epro 8x til 87 kr .. safere kjøp dette.. har 500+ av platene selv liggende (4x versjon da) de funker i både laptoppen min (hp dvd+r ) og nec nd2500 og 3500 helt perfekt.. aldri hatt noe readback problemer heller. har og en god del sånne optodisc or4 plater, og de funker dårlig i bl.a laptoppen går bare på 1x , og folk har hatt problemer med plater de har lånt og sånt..

du får hva du betaler for, de platene funker OK sammen med NEC nd2500/2510 kan jeg iaffal si (8x brenning)

men vil samsung platene være greie? å kaste en 2 kroners plate av og til er ikke min største hodepine. Det skaffer mobiler meg.

Lenke til kommentar

Det spørs helt hva du skal spille inn.. tenk på det og at billige plater kan gjerne fungere veldig bra der og da.. men når du blåser støv av den om et halvt år til , og ska se en gammel god film du spilte inn.. og den da ikke virker.. så er frustasjonen ganske stor ..

tar frem et lite praktisk eksempel hehe.. i går kveld hadde jeg samlet etpar venner og skulle se film.. fant frem gladiator som jeg hadde brent for ca et halvt år siden på Princo 4x.. på min nec nd2500 som er god på princo .. og etter ca en time og 30 min , så begynte filmen å hakke mer og mer og endte med at siste halvtime ikke var leselig .. ganske nedtur da, så måtte finne ann film å se istedet.

Optodisc platene har jeg ikke brukt så lenge så jeg kan ærlig talt ikke si åssen de vil holde seg over tid .. har ikke hatt noe problemer til nå enda.

Så mitt tips er .. du kan godt kjøpe en spindel .. og teste åssen de er å brenne og bruke de, men jeg ville ikke anbefalt det på noe du hadde tenkt å spare på over tid :)

Lenke til kommentar
Det spørs helt hva du skal spille inn.. tenk på det og at billige plater kan gjerne fungere veldig bra der og da.. men når du blåser støv av den om et halvt år til , og ska se en gammel god film du spilte inn.. og den da ikke virker.. så er frustasjonen ganske stor ..

tar frem et lite praktisk eksempel hehe.. i går kveld hadde jeg samlet etpar venner og skulle se film.. fant frem gladiator som jeg hadde brent for ca et halvt år siden på Princo 4x.. på min nec nd2500 som er god på princo .. og etter ca en time og 30 min , så begynte filmen å hakke mer og mer og endte med at siste halvtime ikke var leselig .. ganske nedtur da, så måtte finne ann film å se istedet.

Optodisc platene har jeg ikke brukt så lenge så jeg kan ærlig talt ikke si åssen de vil holde seg over tid .. har ikke hatt noe problemer til nå enda.

Så mitt tips er .. du kan godt kjøpe en spindel .. og teste åssen de er å brenne og bruke de, men jeg ville ikke anbefalt det på noe du hadde tenkt å spare på over tid :)

stort sett behandler jeg platene mine veldig fint da :p kan det forsinke aldringen litt? :blush:

Lenke til kommentar

Samsung Pleomax DVD+R 4.7GB 8x har ihvertfall vært OPTODISCOR8.

Til denne prisen er det ingen grunn til at dette kan være noe annet enn Optodisc.

Med en bra brenner vil det være greit til å brenne data, men jeg ville ikke stolt for mye på holdbarheten.

400 kr er ikke billig hvis man får 200 ubrukelige plater.

Å kjøpe billig er ofte å kjøpe dyrt når det gjelder dvd media.

Lenke til kommentar
Har fått platene nå, og ifølge DVD Identifier så er det OPTODISC.OR4

Som ventet.

Har du en brenner som støtter feilrapportering (PIE/PIF)?

For eksempel:

-Plextor -) Plextools

-Lite-on -) Kprobe

-BenQ/Philips -) Cd-speed Disc quality test

Med sistnevnte kan du ved hjelp av QScan også teste platen for TE/FE feil før du brenner!

Har du Pioneer eller Nec blir det derimot vanskelig

Hadde vært interessant og sett hvor høye feilverdier platene har!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...