tiboine Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Lurer på om det er noen som faktisk bruker Com portene? Jeg selv har ikke hatt bruk for det siden jeg brukte 28.8k modem Og siden USB er standard på alle hovedkort, så hvorfor fjernes ikke de store com portene så det kunne heller vært plass til flere USB porter f.eks. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker COM-porten min... Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 jupp jeg bruker min. Kobler UPC`en min der for monotoring Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Spørsmalet er om du har utstyr til com porten.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Å bruker seriell- (COM) eller parallellporten (LPT) er den soleklart letteste måten å kontrollere ekstern hardware på for en hobby-programmerer. USB-porten krever mye mer kunnskap og koding for å kunne bli kontrollert. Men hvorfor kortene fremdeles skal leveres med to COM-porter vet jeg ikke, slik jeg ser det holder det med én LPT og én COM. Jeg synes egentlig det er best å ha 3-4 USB-kontakter, én COM, én LPT, 1-2 FW og 1 eller 2 nettverkskontakter på "bakplaten", og heller få med noen brackets om jeg trenger flere kontakter av et slag. Evnt. bruke kontakter i front på kabinettet. Blir fort mye rot på ett sted om ikke. Endret 15. november 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker også COM-porten min... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker min com port til å oppdatere min satelitt tuner Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker også COM-porten min. For å.. vel, ta backup av parabolkortet mitt. Lenke til kommentar
wf Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker COM-porten min til å ha forbindelse med dette modemet: Dette er et "pakkeradio modem" for pakkeradio-protokollen AX.25 for radioamatører. Og vil dere vite hastigheten? - Den er på 1.2kbit pr. sekund Merk! Til dere som ikke har COM-port. Det går an å få kjøpt USB -> COM-convertere... Lenke til kommentar
grautmaum Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker com-porten min! Jeg har laga meg en Låtvelger og volumkontroll til winamp, som jeg kobler på com-porten. lenge leve com-porter! Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker com-porten til IR-mottaker for fjernkontroll og strømforskyning til kortbrenneren. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker COM-porten min til å linke på antikke DOS-spill Lenke til kommentar
hce Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg bruker COM porten til all utvikling på embedded maskinvare (f.eks. mikrokontrollere). Er også utrolig greit å ha fler av dem for å kunne lese debugging mens man laster opp kode osv. Ting går sakte over til USB merker jeg, men det tar litt tid. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker com port til kortbrenner. Brenner kort til.........sikkerhetslåsen min. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker COM-porten min til å linke på antikke DOS-spill Jeg bruker LPT til å linke for å sende over filer mellom eldgamle PC'er. LapLink for de som lurte. Lenke til kommentar
skille Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Bruker COM-porten på jobb pc'n for å konfigurere svitsjer. -Trond Lenke til kommentar
FKiil Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Bruker min com port til å download'e dykkeloggen fra dykkecomputeren min.. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Uansett så syns jeg at com portene er overflødig. Ihvertfall for min egen del Burde heller komme USB to COM plugg greie istedenfor syns jeg.. Lenke til kommentar
nixon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Uansett så syns jeg at com portene er overflødig. Ihvertfall for min egen del Burde heller komme USB to COM plugg greie istedenfor syns jeg.. COM-porter spiser ikke brød... La dem være i fred. Jeg bruker kun virtuelle COM-porter til BlueTooth med mobilen. Tror jeg da... Leve COM-porten! Lenke til kommentar
snole Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg bruker COM-porten til IR mottaker for WinLirc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå