delling81 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Er det mulig å gjøre dette inni kabinettet med strikk? Hva slags strikk? Jeg har også en del harddisker på 3,5" plasser. Finnes det noen bra gummispray eller lignende som kan brukes for å dempe støy? Finnes det gummipakninger som kan plasseres mellom harddisk og ramme? Hva anbefalles her? Mest interessert i spray ala gummi på boks. Finnes dette? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det går fint å henge diskene opp i strikk, her er det bare å bruke fantasien hvis du skal lage en løsning selv. Du får kjøpt ferdige drevrammer med strikkoppheng, jeg har en sånn selv i HTPC-en. Hvis du har flere disker kan det være lurt å lage noe selv for å holde kostnadene nede. Merk at strikkoppheng er effektivt mot vibrasjoner, men vil ikke ha samme virkning mot evt høyfrekvente lyder fra rotasjonen på disken. Lenke til kommentar
sivertxp Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Jeg kjøpte nettopp et kabinett som hadde gummipakninger til feste til hardiskene. Vet ikke om det er mulig, men i teorien kunne du jo ha boret skruehullene større og lagt inn gummipakninger. Og brukt litt lengre skruer, gjerne med kun gjenger ytterst. Hvis det funker er det jo en raltivt enkel og billig løsning. Her er et bilde av harddiskfestet som var i kabinettet mitt: EDIT: Den blå rammen er bare rammen på selve bildet. XP Endret 15. november 2004 av sivertxp Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Takker for svar. I tanken billig løsning, vil det funke å henge opp hd med tau? helt vanlig hyssing altså? det burde ikek være noe problem med varme, men er det lurt? evt legge dobbelt for sikkring mot slitasje? Er det mulig å bruke noe tynt mellom skruene? kondomer burde jo gjøre trikset? Har evt tenkt på gummislange som man finner inni dekk, men dette blir vel for tykt med tanke på at det ikke går inn i hullet, og heller ikke vil passe mellom hd ramme og hd pga tykkelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå